A közútkezelőnél még mindig szolgálnak olyan veterán munkagépek, mint ez az idén ötven éves ZIL, amelyet egy speciális feladatra használnak, és arra kiváló. Nem is cserélik le csak azért, mert régi.
A hómaró gép olyan, mint a háztartásban a karácsonyfatalp, évente talán csak egyszer kell, de ha nincs, akkor minden borul – írja a Magyar Közút, és bár ezeket a speciális eszközöket többnyire már sikerült adaptálni a legújabb munkagépekre, traktorokra és Unimogokra, de ahol nem lehetséges, ott azon dolgoznak, hogy életben tartsák a régi gépeket. Például ezt a ZiL gyártmányú hómarót, ami idén decemberben lesz ötven éves.
A közútkezelőnél országszerte még mintegy ötven ZiL hómaró teljesít szolgálatot,
ebből három Fejér megyében, és a videóban látható sárbogárdi példányt 1970. december 29-én állították szolgálatba. A korából fakadóan már jó néhány felújításon átesett, például az eredeti helyére kapott egy könnyebben karbantartható, akkoriban elterjedtnek számító Rába D10-es dízelmotort, idén nyáron pedig újra formába hozták.
A felújítás során friss festést kapott, ellenőrizték és javították a fék- és futómű berendezéseit, cserélték a gumiabroncsait, újralemezelték a fülke padlóját, a teljes fülkét újrakárpitozták, kicserélték a hidraulika tömlőket, valamint megerősítették a hómaró adapter tartókarjait. Továbbá új lámpákat szereltek fel rá, cserélték a fülke fűtőkályháját, ezekhez kapcsolódóan a munkagép feszültségi hálózatát 12 voltosról 24 voltosra alakították át. Végül kicserélték a meghajtómotor-porlasztócsúcsokat, tisztították a hűtőrendszert és teljes olajcsereszervizen esett át.
A felújításnak köszönhetően a ZiL–157 simán vette a műszaki vizsgát, és még néhány évig szolgálhat a közútkezelőnél a hóakadályok felszámolásán.