Ha eljátszottál már a gondolattal, milyen lenne, ha újra gyártanák a klasszikus veteránokat, akkor ez a Jaguar érdekelni fog. Korabeli módszerekkel építenek meg újra kilencet ebből a csodás sportkocsiból.

1956-ban a Jaguar úgy döntött, hogy visszavonja gyári csapatát a motorsportból. A tervük az volt, hogy a megmaradt versenyautókat rendes ajtókkal, szélvédővel és csomagtartóval látják el, és eladják közúti sportkocsinak. Ám a 25 autóból csak tizenhat készült el, az amerikai piacra szánt kilenc darab ugyanis megsemmisült egy tűzvészben.

Most a Jaguar kitalálta, hogy újra megépíti a fennmaradó kilenc autót, mint ahogyan 2014-ben tette az E-Type Lightweight hat hiányzó darabjával. Az így készülő XKSS vadonatúj lesz, de korabeli technikával épül, ezért senki meg nem mondja majd róla, hogy nem az eredeti veteránról van szó. 18 hónap munkája van benne, ami során digitálisan letapogatták az eredeti autót, és a háromdimenziós modellje alapján alkották újra.

A karosszériája ugyanúgy magnéziumötvözetből készül, kézi munkával, mint annak idején, eredeti dobfékek és Dunlop abroncsok kerülnek rá. A Weber karburátoros 3,4 literes soros hathengeres is ugyanaz lesz, mint hajdanán, 266 lóerőre képes. A kormánykerék fája, az ülések bőrkárpitja és a műszerek mind pontosan megegyeznek az eredetiével.

Csak egyetlen egy ponton tér el a Jaguar a régitől: az új XKSS benzintankja erősebb anyagból készült, hogy ne emiatt égjen porig egy ilyen ritkaság. A most bemutatott példány a prototípus, ez alapján készül majd az a kilenc, ami pótolja az eredeti szériát. 10 ezer munkaóra van egy ilyen autóban, ami talán megmagyarázza az 1,2 millió eurós árat. Ha telne is rá, gondolhatod, hogy már mind a kilencnek megvan a gazdája.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Ámokfutása után eltiltás fenyegeti Magnussent

Nem ismer akadályt a Land Rover Defender Octa

További cikkeink a témában