Ha szereted a ralit, akkor a Subaru Impreza WRC különleges helyet foglal el a szívedben, különösen a ’97-es első változat. Ezzel a példánnyal vált legendává Colin McRae és az Impreza is, ami most egy új Ferrari áráért cserélt gazdát.

Colin McRae az egyik legnépszerűbb raliversenyző volt, és ez a Subaru Impreza WRC tette halhatatlanná őt is, és a japán márka gyártóját is. A Prodrive által épített versenyautó legelső példánya a képeken látható autó, ami most rekordösszegért talált új tulajdonost.

Ez lenne az első Impreza WRC?

Igen, ez a 001-es számú példány, a rendszáma P 18 WRC, és Colin McRae segítségével csiszolták tökéletesre. Piero Liatti rögtön megnyerte 1997-ben a szezont nyitó Monte-Carlo-ralit, ezzel nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Subaru harmadjára is megszerezze a vb-címet.

Ha csukott szemmel Subarura gondolsz, ez jut eszedbe

Pontosan ez a kiszélesített kétajtós forma tette legendává a Subarut a rajongók között, és ezt a formát hiányoljuk azóta is a márka kínálatából. Peter Stevens tervezte, aki a McLaren F1 vonalaiért is felelős. 2 literes, turbós motorja 300 lóerős, és hatfokozatú kézi váltón keresztül hajtja mind a négy kereket.

Minden ralis ezt az autót akarná

De nem kaphatja meg, hiszen amikor gazdát cserél, egyre elképesztőbb összegért teszi. 2009-ben még 80 ezer fontért adták el, de a H&H Classics legutóbbi aukcióján 230 ezer fontért, azaz 80 millió forintnak megfelelő összegért ment el, ezzel minden idők legdrágább Imprezája lett.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés