Ha szereted a ralit, akkor a Subaru Impreza WRC különleges helyet foglal el a szívedben, különösen a ’97-es első változat. Ezzel a példánnyal vált legendává Colin McRae és az Impreza is, ami most egy új Ferrari áráért cserélt gazdát.

Colin McRae az egyik legnépszerűbb raliversenyző volt, és ez a Subaru Impreza WRC tette halhatatlanná őt is, és a japán márka gyártóját is. A Prodrive által épített versenyautó legelső példánya a képeken látható autó, ami most rekordösszegért talált új tulajdonost.

Ez lenne az első Impreza WRC?

Igen, ez a 001-es számú példány, a rendszáma P 18 WRC, és Colin McRae segítségével csiszolták tökéletesre. Piero Liatti rögtön megnyerte 1997-ben a szezont nyitó Monte-Carlo-ralit, ezzel nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Subaru harmadjára is megszerezze a vb-címet.

Ha csukott szemmel Subarura gondolsz, ez jut eszedbe

Pontosan ez a kiszélesített kétajtós forma tette legendává a Subarut a rajongók között, és ezt a formát hiányoljuk azóta is a márka kínálatából. Peter Stevens tervezte, aki a McLaren F1 vonalaiért is felelős. 2 literes, turbós motorja 300 lóerős, és hatfokozatú kézi váltón keresztül hajtja mind a négy kereket.

Minden ralis ezt az autót akarná

De nem kaphatja meg, hiszen amikor gazdát cserél, egyre elképesztőbb összegért teszi. 2009-ben még 80 ezer fontért adták el, de a H&H Classics legutóbbi aukcióján 230 ezer fontért, azaz 80 millió forintnak megfelelő összegért ment el, ezzel minden idők legdrágább Imprezája lett.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Nincs időm sportolni, de le akarok fogyni gyorsan! Hogy lehet ezt?

Gyűjtőknek szóló ritkaság a limitált szériás Mercedes-AMG GT 63 Pro

Nagyot megy az Elon Musk-ellenes matrica a németeknél

További cikkeink a témában