Sokáig úgy tűnt, hogy kikerül a Mercedes kínálatából a 12 hengeres motor, de most visszatért, méghozzá a Maybach csúcsmodelljét szerelik vele.
A Mercedesnél az utóbbi időben eltűnt a 12 hengeres motor a legtöbb modellből, és kérdéses volt, hogy a nemrég bemutatott S-osztály megkapja-e.
Még a fényűző Maybach-változata, az S 580 is a 4 literes biturbó V8-as erőforrást kapta, és bár az 500 lóerős teljesítményére senki nem panaszkodhatott, az igazi presztízst mégis a 12 hengeres motor jelenti.
A legendás erőforrás a Maybach csúcsmodelljében tért vissza.
Az S 680-ban a 6 literes biturbó V12-es 612 lóerős teljesítményre és 900 Nm nyomatékra képes. Az 5,47 méter hosszú, a nyújtott S-osztálynál is hosszabb limuzin ezzel 4,5 másodperc alatt gyorsul százra, de a végsebessége még ennek a modellnek is 250 km/óránál korlátozott.
A V8-as motorokkal ellentétben a V12-es úgy térhetett vissza, hogy nem kapta meg a 48 voltos EQ Boost rendszert,
azaz nem mild hibridről, hanem az előző generációban, és az AMG-modellekben is használt erőforrásról van szó. Az S-osztály történetében most először azonban nem a hátsó, hanem mind a négy kereket hajtja a 12 hengeres erőmű.
Az új csúcsmodellnek megvan az ára, a 165 ezer euróba kerülő S 580 4Matichoz képest az S 680 4Matic listaára 217 ezer eurónál kezdődik, ami 76 millió forintnak felel meg, és ezt
olyan opciókkal lehet feldobni, mint a Maybach jellegzetes kéttónusú fényezése, amiért további 15 ezer eurót számítanak fel.