Sokáig úgy tűnt, hogy kikerül a Mercedes kínálatából a 12 hengeres motor, de most visszatért, méghozzá a Maybach csúcsmodelljét szerelik vele.

A Mercedesnél az utóbbi időben eltűnt a 12 hengeres motor a legtöbb modellből, és kérdéses volt, hogy a nemrég bemutatott S-osztály megkapja-e.

Még a fényűző Maybach-változata, az S 580 is a 4 literes biturbó V8-as erőforrást kapta, és bár az 500 lóerős teljesítményére senki nem panaszkodhatott, az igazi presztízst mégis a 12 hengeres motor jelenti.

A legendás erőforrás a Maybach csúcsmodelljében tért vissza.

Az S 680-ban a 6 literes biturbó V12-es 612 lóerős teljesítményre és 900 Nm nyomatékra képes. Az 5,47 méter hosszú, a nyújtott S-osztálynál is hosszabb limuzin ezzel 4,5 másodperc alatt gyorsul százra, de a végsebessége még ennek a modellnek is 250 km/óránál korlátozott.

A V8-as motorokkal ellentétben a V12-es úgy térhetett vissza, hogy nem kapta meg a 48 voltos EQ Boost rendszert,

azaz nem mild hibridről, hanem az előző generációban, és az AMG-modellekben is használt erőforrásról van szó. Az S-osztály történetében most először azonban nem a hátsó, hanem mind a négy kereket hajtja a 12 hengeres erőmű.

Az új csúcsmodellnek megvan az ára, a 165 ezer euróba kerülő S 580 4Matichoz képest az S 680 4Matic listaára 217 ezer eurónál kezdődik, ami 76 millió forintnak felel meg, és ezt

olyan opciókkal lehet feldobni, mint a Maybach jellegzetes kéttónusú fényezése, amiért további 15 ezer eurót számítanak fel.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés