A hatvanas évek végén a Ford egy nagyobb V8-as motort tervezett, és úgy döntött, hogy a Mustangban vezeti be, de a hétliteres erőforrás alig fért el az izomautóban.
A Ford azért tervezett egy új 7 literes V8-as motort, hogy eredményesen vegye fel a versenyt a Chryslerrel a NASCAR sorozatban. Az engedélyeztetéshez 500 példányt kellett gyártani a közúti változatból, és a Fordnál úgy döntöttek, hogy a Mustangban mutatják be a motort, így született a Boss 429 névre keresztelt széria 1969-ben.
A motor 375 lóerőre és 610 Nm nyomatékra volt képes, és négyfokozatú kézi váltón keresztül hajtotta a hátsó kerekeket.
A tervezés során kiderült, hogy a hétliteres motor nem fér el a Mustang orrában, ezért további módosításokra volt szükség, az akkumulátor a csomagtérbe került, és éppen a helyhiány miatt nem lehetett légkondicionálót rendelni az autóhoz.
4087 dolláros árával a Boss 429 a legdrágább Mustang volt a Shelby modelleken innen,
és ez az 1970-es példánya az akkor megjelent Calypso korallpiros színben pompázik. Igazi ritkaság, mert abban az évben csak 499 példányt gyártottak le, és a képeken látható autó 252 ezer dollárért, 80 millió forintnak megfelelő összegért kelt el az RM Sotheby’s árverésén.