Pontosan húsz évvel ezelőtt jelent meg az A6 allroad quattro első generációja, és az Audi úgy látja, hogy a szabadidő-terepjárók között is van kereslet egy megemelt kombira. Az új széria a bevált recept szerint készült.
1999-ben jelent meg az A6 Avant szabadidős változata, amit allroad quattro névre kereszteltek, és ami azóta divatot teremtett. Mára az Audi kínálata is tele van szabadidő-terepjárókkal Q2-tól Q8-ig, de ez nem jelenti azt, hogy a megemelt kombira ne lenne szükség, ezért az új generációs A6-ból is elkészült a terepjáró kivitel.
A típus lényege, hogy a futóművével 4,5 centiméterrel megemelték
a hagyományos kombihoz képest, és természetesen az összkerékhajtás is széria hozzá. A légrugós futóművel pedig állítható a hasmagasság, 120 km/órás sebesség felett 1,5 centiméterrel visszasüllyed, lépésben haladva pedig 4,5 centivel megemelhető a terepakadályok átlépéséhez.
Az Audi szabadidős kombija éppen úgy néz ki, ahogyan elképzelted,
az A6-hoz képest egyedi hűtőmaszkot kapott, a kerékjáratokra pedig védőburkolat került, amit szürkében, feketében vagy a karosszéria színére fényezve is lehet kérni. A könnyűfém kerekek, a kárpitok és még a tetősínek is egyediek rajta.
Az allroad quattro a háromliteres V6-os turbódízel háromféle változatával kapható.
A 45 TDI és az 50 TDI a hathengeres motor 231 és 286 lóerős változatát jelenti, de ennél is érdekesebb az 55 TDI, ami lényegében ugyanazt a motort kapja, mint az Audi S6. A teljesítménye 349 lóerő, a nyomatéka 700 Nm, amivel 5,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra.