Több szériagyártásra kész újdonság és futurisztikus tanulmányautó mellett a BMW egy izgalmas prototípust is leleplezett a héten. Az enyhén álcázott 5-ös első pillantásra nem tűnik érdekesnek, csak miután megtudod, hogy milyen technika dolgozik benne.
Münchenben tartotta azt az eseményét a BMW, ahol bepillanthattunk a márka jövőjébe, itt mutatták be a gyártásba kerülő újdonságokat, és a legendás M1-et felelevenítő, fantasztikus formájú Vision M Next tanulmányautót is.
Meg egy olyan 5-ös BMW-t, amin első pillantásra semmi különös nem látszik, pedig az M5-nél is gyorsabb lett.
Az egyszerűen csak Power BEV névre keresztelt autóban a belsőégésű helyett három elektromotor dolgozik.
Egyet az első, kettőt pedig a hátsó kerekekhez építettek, az utóbbiak oldalanként is tudják szabályozni a kerekek forgását, ami a BMW szerint hatékonyabb a hagyományos differenciálzárnál, ha gyors kanyarokról van szó.
A legelképesztőbb a prototípus teljesítménye, ugyanis a három elektromotor együtt 720 lóerőre képes,
amivel az elektromos 5-ös három másodperc alatt gyorsul százra. Jól mutatja, mi mindenre alkalmas a BMW technikája, de az M5-nél is gyorsabb elektromos 5-ös nem válik valóra, bármennyire is szeretnénk.
A prototípusban dolgozó elektromotor azonban gyártásba kerül, méghozzá a már bemutatott, teljesen elektromos iX3-ban, ha nem is három, de egy motorral.
A BMW-nél pedig nem elégednek meg ennyivel, a konnektorról tölthető hibridek mellé jön a 4-es sorozatból épülő i4, és egy teljesen új szabadidő-terepjáró is, egyelőre iNext néven.