Sosem került gyártásba a BMW első 8-as sorozatának csúcsmodellje, de az M8 prototípusát felújítják, hogy ismét ereje teljében lehessen hajtani.
Az emlékezetes formájú 8-as sorozat első generációjából hiába várták az M részleg által készített változatot, az M8 sosem vált valóra.
Az egyetlen prototípusát titokban fejlesztették, és nemcsak a projektet állították le, de az elkészült autót sem mutatták meg jó ideig. Csak 2010-ben került elő az egyetlen példány, amit most felújítanak.
A korai 8-as sorozatból a 850 CSi volt a csúcsmodell, aminek az 5,6 literes V12-es motorja 380 lóerőre volt képes. Az M8-ba ehhez képest egy 6 literes, 12 hengeres erőforrás került,
egyes források szerint 550, mások szerint 640 lóerővel, és bármelyik legyen igaz, elképesztően soknak számított a kilencvenes évek elején.
A veterán autókkal foglalkozó BMW Group Classic nemrég hozzáfogott az első M8 felújításához,
és a munka során a legnagyobb kihívást az üzemanyagtartály restaurálása jelentette, a versenyautókból származó alkatrész ugyanis gumiból készült, és az anyaga porladásnak indult az évek során. Az üzemképes prototípust hamarosan mozgásban is láthatjuk.