Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Az emlékezetes formájú legelső 8-as sorozatból sokan hiába várták a BMW M részlege által tuningolt változatot, az M3 és az M5 után az M8 nem vált valóra. Pedig készült egy prototípus, aminek sokáig a létezését is titkolták, elzárva tartották a gyári raktárban, és csak 2010-ben vették elő elsőként, azóta a Concours d’Elegance kiállításán is meg lehetett nézni.

Az M8-at azonnal fel lehet ismerni az oldalsó nagy légbelépő nyílásairól, és különlegessége az is, hogy elhagyták róla a bukólámpákat, a fényszórót is a hűtőmaszk két oldalán lévő nyílásba integrálták. Az 5,6 literes, 380 lóerős V12-essel szerelt 850 CSi után nagy dobás lett volna az M8, amit 6 literes, 550 lóerős V12-es motorral szereltek fel.

A BMW vezetősége végül nem adta áldását a projektre, mert a kilencvenes évek elején nem látta a piacát egy ilyen szupergyors sportkupénak. Most azonban megnézheted a korabeli képeken, milyen fantasztikus lett volna a legelső BMW M8, és nincs kétségünk felőle, hogy a hamarosan elkészülő utódja is ütős lesz.

Olvasd el, mit lehet tudni az új BMW M8-ról:

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.