Ha már a BMW volt a Comói-tó partján tartott Concorso d’Eleganza Villa d’Este főtámogatója, akkor a németek rendesen ki is tettek magukért. Nemcsak az új 8-as sorozat prototípusát mutatták be itt, hanem a régi 8-as különleges példányait is elhozták.

Mennyi a valószínűsége annak, hogy látsz egy 8-as BMW-t? Az 1989 és 1999 között gyártott sportkocsiból összesen 30 621 példány készült, ezért egyre kevesebb az esélye annak, hogy egy szép állapotú bukólámpással futsz össze. De ha a BMW-ről van szó, akkor őriznek néhány érdekességet a raktárban, amit nemrég meg is mutattak.

A Concorso d’Eleganza Villa d’Este az a hely, ahol könnyen túladagolást kaphatsz csodás formában lévő veterán autókból, és mivel a BMW volt idén is a főszponzor, egy saját kiállítást is összehoztak a Comói-tó partján. A rögtönzött tárlat egy igazi autómúzeum, olyan ritka túrakocsikkal, mint a BMW 327/28, a BMW 503 és a BMW 3200 CS.

De idén a 8-as sorozaté a főszerep, hiszen itt mutatkozott be a szériát felélesztő új generáció prototípusa, a Concept 8 Series, amit már mi is megmutattunk neked. A BMW pedig nem volt rest elhozni a legendás előd különleges példányait, hogy egymás mellett csodálhasd meg a kilencvenes évek csúcsmodelljét a jövő álomautójával.

Ott volt a kabrió, amiből csak egy darab készült, és bár teljesen készen állt a sorozatgyártásra, végül mégsem került be a kínálatba. A BMW szerint túlságosan későn jöttek volna ki vele, és az eladások nem hozták volna vissza a fejlesztés költségeit. Kár érte, mert most látjuk, hogy a vászontetős 8-as BMW igazán csodálatos jelenség lett volna.

Hasonlóan járt egy másik prototípus, a BMW M8 is. A rajongók tűkön ülve várták, hogy a 850i után kijönnek valami ütősebbel is, és ha már a 3-asból és 5-ösből is volt M-es változat, éppen ebből az ék alakú sportkupéból ne lett volna? Az M8 egy 558 lóerős motort kapott volna, és azonnal felismerheted a méretes hátsó légbelépő nyílásairól.

Sokáig a létezését is titkolta a BMW, a gyári raktárban őrizték ezt az egyetlen lángvörös példányt. Csak 2010-ben, jóval a 8-as sorozat megszűnése után hozták ki először, hogy megmutassák egy kaliforniai eseményen. Nem sokat volt szem előtt azóta sem, ezért kivételes, hogy most elhozták a Comói-tó partjára. Nem véletlenül, már most tudjuk, hogy lesz M8 az új generációból.

Még ha nem is volt igazi M-es BMW, a rajongók azért vigasztalódhattak a 850CSi-vel, amiben szintén benne van a motorsport-részleg keze. 5,5 literes V12-es motorja 380 lóerős volt, jóval izmosabb, mint a 326 lóerős 850Ci-ben. 6 másodperc alatt lőtt ki százra, és a végsebessége 250 km/óra volt, ami elég jónak számított akkoriban.

De ezek a túrakocsik is megalapozták a 8-as sorozat legendáját:

Az ötvenes évek végén mindössze 413 darabot gyártottak az ikonikus 507 roadster mellett fejlesztett BMW 503-ból a 3,2 literes V8-as motorral
A harmincas évek végén 569 darab készült ebből a BMW 327-ből, amit a legendás 328 roadster 80 lóerős soros hathengeres motorjával szereltek
A hatvanas évek elején 603 példányban készült a Bertone által tervezett, szintén 3,2 literes V8-assal szerelt 3200 CS, a BMW luxuskupék egyik első képviselőjeként
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Ízléses retró a Ford Mustang GT hatvanadik évfordulós kiadása

További cikkeink a témában