A pályafutása felénél a BMW alaposan megújította az 5-ös sorozat jelenlegi generációját, aminek a formája finoman változott, a kínálatban pedig többféle hibrid változat is lesz.

2017-ben jelent meg az 5-ös sorozat jelenlegi generációja, és a BMW mostanra ütemezte be a modellfrissítését. A sportosan elegáns limuzin és kombi karakteresebb formát kapott, amit az időközben megjelent 3-as sorozat, és a szintén megújult 7-es sorozat ihletett, a BMW-nél pedig a hajtásláncokat és a fedélzeti elektronikát is alaposan átdolgozták.

A szigorúbb külsőről ismerheted fel a legújabb 5-ös sorozatot.

A fényszórók szögletesebbek lettek, dupla L-alakú nappali menetfénnyel, akár lézeres mátrixfényszóróként is elérhetők. A szélesebb hűtőmaszkon a vesék közös keretet kaptak, a lökhárítókat és a hátsó lámpákat is átrajzolták. A kínálatban négy új szín és újabb kerekek jelentek meg.

A műszerfalon a számlapokat színes képernyő vetíti, középre pedig alapból 10,25 colos, felárért 12,3 colos érintőképernyő kerül,

a BMW legújabb infotainment rendszerével, ahol az Apple CarPlay okostelefon-kapcsolat mellett már az Android Auto is elérhető.

A kormánykeréken és a klímaberendezésen átrendezték a gombokat, hogy könnyebb legyen kezelni.

Az 5-ös sorozatban mostantól minden négyhengeres és hathengeres modell 48 voltos mild hibrid rendszerrel készül,

az integrált indítógenerátor 11 lóerővel járul hozzá a hatékonysághoz. A standard kínálat a 184 lóerős 520i-től kezdődik, és a 340 lóerős 540i-ig tart, a csúcsmodell egyelőre az 530 lóerős biturbó V8-assal szerelt M550i, de később az ennél is izgalmasabb M5 is megújul.

Az újdonság többféle plug-in hibrid változatban is rendelhető lesz.

Az 530e-ben egy 184 lóerős, kétliteres benzinmotort egy 109 lóerős elektromotor egészít ki, a kombinált teljesítmény 292 lóerő, az összkerékhajtás opció. Ez a modell 58-62 kilométert képes menni egy feltöltéssel elektromosan, és mostantól kombiként is rendelhető lesz, itt az elektromos hatótáv 53 és 56 kilométer közötti.

A zöld rendszámos kínálat újdonsága az 545e xDrive, aminek a benzinmotorja már hathengeres,

ez csak lépcsőshátú karosszériával kérhető. A háromliteres motor 286 lóerős, ehhez kapcsolódik a 109 lóerős elektromotor, amivel 394 lóerő a kombinált teljesítmény, és 54-57 kilométert lehet menni tisztán elektromosan egy feltöltéssel.

A vezetési asszisztensek sora tovább bővült, a navigáció alapján képes előre látni és önállóan végrehajtani a szükséges sávváltásokat,

autópályán pedig torlódás esetén automatikusan a mentősávhoz igazodik. Bekerült az önállóan kitolató asszisztens, és egy fedélzeti kamera is, ami baleset esetén lehet hasznos. A megújult 5-ös sorozat júliustól rendelhető.

Ez is érdekelhet:

A BMW-nél építettek egy elektromos 5-öst, ami gyorsabb lett az M5-nél is

A legizmosabb gyári 5-ös lett, de nem váltják valóra.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

Hoztunk egy újabb haladó szintű kvízt az autórajongóknak

További cikkeink a témában
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Hirdetés