A 3-as sorozat a BMW kínálatának lényegét adja, ezért nagy figyelmet fordítottak a legújabb, G20 kódú generáció fejlesztésére is. Ha szereted a sportos hátsókerék-hajtású szedánokat, akkor nem kell tovább keresned.
Már több mint negyven éve a 3-as sorozat foglalja össze a legjobban, miről szól a BMW, a típus a középkategória legsportosabb modelljének számít. Az eltelt négy évtized alatt összesen több mint 15 millió példányt adtak el belőle világszerte, és a most leleplezett legújabb generáció éppen ott folytatja, ahol az elődei abbahagyták.
Formára még magabiztosabb lett a 3-as sorozat,
erről a szélesebb hűtőmaszk, a nagyobb fényszórók és az új fényű hátsó lámpák gondoskodnak. Megvan rajta minden, amiről BMW-nek ismered fel, a vese alakú hűtőmaszkon és a dupla fényszórókon kívül ott van még a Hofmeister kink is a C-oszlopon, újdonság viszont az alapmodelleken a lökhárítók T-alakú betétje.
A 3-as sorozat méretei is nagyobbak lettek.
Az újdonság 4,71 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,44 méter magas, ami azt jelenti, hogy 8,5 centivel hosszabb és másféllel szélesebb az elődjénél. A tengelytávja eddig is elég volt, de 4 centivel még tovább növelték, 2,85 méteresre. A kiállásának az elöl 4, hátul 2 centivel szélesebb nyomtáv is jót tesz.
A karosszéria azért is változott, hogy még jobb legyen vezetni a 3-ast.
A súlyelosztása még mindig 50-50 százalék az első és a hátsó kerekeken, de a súlypontja egy centivel lejjebb került, a tömege 55 kilogrammal csökkent, a merevsége pedig 50 százalékkal nőtt. A légellenállási együtthatója 0,23 lett, ami példás érték.
A futómű újdonsága az aktív lengéscsillapítás,
ami haladás közben végig figyeli a rugóutat, és annak megfelelően állítja a karakterisztikáját. A 3-ashoz kérhető lesz M sportfutómű, amihez változó áttételű kormányzás jár, és M sport fékek is, de nem hiányzik belőle a hátsó kerekeknél az elektronikusan vezérelt önzáró differenciálmű sem.
A műszerfalat megújította a BMW,
itt 12,3 colos színes képernyő helyettesítheti a műszereket, és okos asszisztenssel felvértezett, gesztusokkal is vezérelhető 10,25 colos érintőképernyő kezel minden mást. A gyáriak szerint nőtt az utastér szélessége és a lábtér, a csomagtartó 480 literes, mint eddig, és szériában három részre osztott üléstámlák ledöntésével bővíthető.
A motorkínálat ismerős lehet az előző szériából.
A 320i és a 330i is kétliteres, négyhengeres, turbós benzinmotort kap, 184 lóerővel és 300 Nm-rel, illetve 258 lóerővel és 400 Nm-rel. A dízelek közül a 318d és a 320d a kétliteres, négyhengeres turbódízellel jön, az előbbi 150 lóerős és 320 Nm a nyomatéka, az utóbbi 190 lóerős és 400 Nm-re képes.
A csúcsmodell jelenleg a 330d, aminek háromliteres, soros hathengeres dízelmotorja 265 lóerőt teljesít és 580 Nm nyomatékot ad le, de a BMW-nél már korábban elárulták, hogy
M Performance változata is lesz a 3-asnak, ez lehet az M340i a háromliteres, soros hathengeres benzinmotorral, 340 lóerővel. A konnektorról tölthető hibrid 330e sem marad ki a kínálatból.
Az új 3-as sorozat megkap minden vezetéstámogatót, amit a BMW csak kínál,
így önállóan képes tartani a sávot és a távolságot, araszolni a dugóban, és még sávot váltani is tud. A fényszórója szériában LED-es, de akár lézeres is lehet, a head-up display 70 százalékkal nagyobb felületű, az ajtókat pedig okostelefonnal is tudod majd nyitni.