Jelenleg is a Boxster a Porsche belépő sportautója, de a kétezres évek végén egy ennél olcsóbb modellen is dolgoztak, amit azonban sosem mutattak meg a nyilvánosságnak. A prototípust most a dizájnere leplezte le az interneten.
A Porsche nemrég egy tucat tanulmányautót mutatott meg, amiket korábban sosem láthattunk, a valóra nem vált tervek közt volt négyajtós sportautó, kétajtós terepjáró és még egy retró stílusú furgon is.
Még ezek után is maradt olyan prototípus a raktárakban, amit nem mutatott meg a Porsche, és most a dizájnere árulta el az egyiknek a létezését.
Walter De Silva az Alfa Romeo, a Seat, az Audi és a Volkswagen dizájnere is volt, olyan típusok kerültek ki a keze alól, mint az Alfa Romeo 156, az Audi R8 és a Volkswagen Scirocco, persze ezeken kívül egy tucat hétköznapi modellt is alkotott az Ibizától a Golfon át az A3-ig.
A Volkswagen-csoport vezére, Ferdinand Piech egy olcsóbb Porsche roadster tervezésével is megbízta De Silvát.
Az 55One névre keresztelt projekt a Boxsternél olcsóbb belépőmodell lett volna a Porsche kínálatában,
a dizájnhoz a legendás 550 Spyder adta az inspirációt. Szemből azonnal Porschének ismerjük fel, és bár hátulról nézve nem lett annyira különleges, az arányai rendben vannak. A részletesen kidolgozott belső tér izgalmas részlete a váltó kulisszája.
A kétezres évek végén, amikor készült, még csak hathengeres motorokkal volt kapható a Boxster, ezért lett volna helye a kínálatban a négyhengeres 550-nek. A Volkswagen-konszernnél ráadásul modellcsaládban gondolkodtak,
az ehhez kidolgozott középmotoros padlólemez adta volna a dízel Volkswagen BlueSport és az elektromos Audi e-tron Coupé alapját.
A tervekből végül annyira nem lett semmi, hogy még a prototípust sem mutatták meg, pedig a Volkswagenhez hasonlóan szinte ebben a formában gyártásba kerülhetett volna. A Porschénél azonban egy sokkal jövedelmezőbb modellen kezdtek dolgozni, amit csak évekkel később mutattak be: ez lett a Cayenne kistestvére, a Macan.