Jelenleg is a Boxster a Porsche belépő sportautója, de a kétezres évek végén egy ennél olcsóbb modellen is dolgoztak, amit azonban sosem mutattak meg a nyilvánosságnak. A prototípust most a dizájnere leplezte le az interneten.

A Porsche nemrég egy tucat tanulmányautót mutatott meg, amiket korábban sosem láthattunk, a valóra nem vált tervek közt volt négyajtós sportautó, kétajtós terepjáró és még egy retró stílusú furgon is.

Sosem látott Porschék, amiket sosem fogunk látni

Jópofa online sajtótájékoztatót tartott  Porsche, Unseen néven. Bemutatta azokat a koncepcióit az elmúlt évekből, amelyekből aztán nem lett semmi.

Még ezek után is maradt olyan prototípus a raktárakban, amit nem mutatott meg a Porsche, és most a dizájnere árulta el az egyiknek a létezését.

Walter De Silva az Alfa Romeo, a Seat, az Audi és a Volkswagen dizájnere is volt, olyan típusok kerültek ki a keze alól, mint az Alfa Romeo 156, az Audi R8 és a Volkswagen Scirocco, persze ezeken kívül egy tucat hétköznapi modellt is alkotott az Ibizától a Golfon át az A3-ig.

A Volkswagen-csoport vezére, Ferdinand Piech egy olcsóbb Porsche roadster tervezésével is megbízta De Silvát.

Az 55One névre keresztelt projekt a Boxsternél olcsóbb belépőmodell lett volna a Porsche kínálatában,

a dizájnhoz a legendás 550 Spyder adta az inspirációt. Szemből azonnal Porschének ismerjük fel, és bár hátulról nézve nem lett annyira különleges, az arányai rendben vannak. A részletesen kidolgozott belső tér izgalmas részlete a váltó kulisszája.

A kétezres évek végén, amikor készült, még csak hathengeres motorokkal volt kapható a Boxster, ezért lett volna helye a kínálatban a négyhengeres 550-nek. A Volkswagen-konszernnél ráadásul modellcsaládban gondolkodtak,

az ehhez kidolgozott középmotoros padlólemez adta volna a dízel Volkswagen BlueSport és az elektromos Audi e-tron Coupé alapját.

A roadster, amit gyártásba kellett volna adnia a Volkswagennek

2009 óta hiába vártuk a Mazda MX-5 német ellenfelét.

A tervekből végül annyira nem lett semmi, hogy még a prototípust sem mutatták meg, pedig a Volkswagenhez hasonlóan szinte ebben a formában gyártásba kerülhetett volna. A Porschénél azonban egy sokkal jövedelmezőbb modellen kezdtek dolgozni, amit csak évekkel később mutattak be: ez lett a Cayenne kistestvére, a Macan.

Ez is érdekelhet:

Akár ilyen is lehetett volna a Porsche Taycan

A Vision Turismo is négyajtós és sokkal "porschébb", mint amennyira a Taycan. Akár ez is lehetett volna az első villany-Porsche.

De kár, hogy ebből a Porschéből végül nem lett semmi!

A Porsche 904 Living Legend a tervek szerint mindössze 900 kiló lett volna, így elég lett volna bele egy V2-es motorkerékpár-motor.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés