Amikor a Porsche szabadidőautókat kezdett építeni, nem voltunk túl lelkesek. De ez a kis furgon, ez nagyon menő!
Vannak esetek, amikor igenis fullba kell nyomni a kretént. A négyajtós, elektromos, szupersportautós képességekkel ellátott Porsche, a Taycan például teljesen rendben van. Kellő távolságban van mindentől, amit a Porschétól megszoktunk, ahhoz, hogy ne idegenkedjünk tőle. És ez a piros kis kerekes bódé is pont ilyen! A Porsche Vision Race Service, szebbik német nevén Renndienst tanulmány a tegnap bemutatott Unseen prototípus-kollekció legmeghökkentőbb darabja.
A Renndienst koncepció alapja egy olyan hatszemélyes autó ötlete, amelynek ott lehetne a helye minden családos Porsche-rajongó kétüléses sportmodellje mellett a garázsban. Mint ahogy nagyon sok 911-es vagy 718-as Porschének van is egy kényelmes, tágas családi lakótársa, csak éppen nem Porsche-lovacskával az orrán.
A 2018-as tanulmány mégsem egy körablakos minivan, hanem egy furgon. Ennek pedig az az oka, hogy a márka vezető dizájnere, Michael Maurer nem akarta rögtön egy Porsche busszal sokkolni a márkarajongókat. Inkább egy olyan autót terveztetett, mely mondjuk versenyautók kísérőjárműveként, villámgyors, látványos megjelenésű, tűzpiros segédjeként (Dienst: szolgálat, kiszolgálás) közelebb van azokhoz a Porschékhez, amelyekre elsőként gondol mindenki a márka nevének hallatán.
A futurisztikus kerekes űrjármű izgalmas arányaival, a sportosságot és a komfortos utazás lehetőségét egyszerre sejtető kiállásával már eléggé Porsche a dizájnerek szerint. Hogy ne legyen besorolható a klasszikus egyterű családi kocsik közé, a Renndienst aszimmetrikus kialakítást és hangsúlyos, sportos sárvédőíveket kapott.
Feltűnt, hogy nincs baloldali ajtó a vezető beszállásához? Nincs, mert a sofőr ülése a kocsi orrában, középen helyezkedik el. (Milyen praktikus gondolat: nem kell külön jobb- és balkormányos változatot fejleszteni.) Az utasok pedig hátul a szélső üléseken így remek térérzetet és jó kilátást kapnak. Na jó, a térkihasználás így nem túl praktikus...
Az elektromos hajtáslánc elemei a padló alá, a kocsi aljába kerültek. Illetve nem kerültek, hiszen ez a tanulmány csupán egy koncepciómodell, nem egy, a sorozatgyártásra alkalmas változat fejlesztési lépcsőjének szánt valódi prototípus. Legalábbis így tudjuk. De azért drukkolunk, hogy mégse ez legyen az igazság, hisz nagyon kíváncsiak volnánk, milyen vezetni egy valódi elektromos Porsche Transportert!