Igazi rémálom volt a Mercedes számára az Osztrák Nagydíj, bár Valtteri Bottas és Lewis Hamilton is az első két rajtkockából indulhatott, a finn a futam elején, a brit pedig a futam végén volt kénytelen feladni a versenyt műszaki hiba miatt. A kettő között viszont nagyot hibázott a csapat, pontosabban a főstratéga, James Allison.

Az történt ugyanis, hogy Bottas kiesése következtében bejött a virtuális biztonsági autó (VSC), a többi csapat kiment kerékcsere, ám Hamilton esetében túl sokáig hezitáltak, Toto Wolff csapatfőnök szerint ez pedig sorsdöntő volt az adott helyzetben:

„Hogy ha egy versenyen megjelenik a virtuális biztonsági autó, akkor az esetek 80%-ában a bokszkiállás a legjobb, amit tehetünk. Mivel egy autónk maradt a többiek kettőjével szemben, arra gondoltunk, mi van, ha a többiek csak egy autóval cserélnek? Kimi mögött jönnénk vissza, mert a Ferrari kint hagyná őt, és Max mögött is. Mit jelentene ez a verseny szempontjából? Ez a gondolkodási procedúra, nem mondom, hogy megzavart minket, de túl sokat időztünk vele. Ez tény. Itt veszítettük el a versenyt.”

Hamilton végül tíz körrel később kiment a bokszba, és a negyedik helyre tudott visszajönni, Vettel később megelőzte őt (de még hogyan?!), a vége előtt nem sokkal pedig a brit Mercedese is megadta magát.

Lehet, hogy Vettel pazar előzésénél már nem lesz szebb ebben az F1-es idényben

Ilyen, amikor egy négyszeres világbajnok előz meg egy másik négyszeres világbajnokot.

(Fotó: Twitter)

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

A McLaren elismerte, hogy beáldozhatják Piastri futamát Norris vb-címéért

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
38% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés