Mint a legtöbb autógyártónál, úgy a Mercedesnél is autórajongó mérnökök dolgoznak, akik még szabadidejükben is szeretnek négykerekűeken ötletelni. Most is egy ilyen álmot valósítottak meg: a G-osztályhoz illő futóműre ültettek egy E-osztály kombit, és a végeredményt látva kérnénk is a sorozatgyártását.

Az ötletet természetesen az örök klasszikus G-osztály adta, aminek 4x42 változata kapott hasonlóan nagy kerekeket és megemelt futóművet.

Persze az nem fért volna el az E-osztály alá, így teljesen újra kellett tervezniük az egészet. Az alapok az E-kombi All-Terrain kiviteléről származnak, amit már gyárilag megemeltek egy kicsit, hogy 16 centi legyen a hasmagassága, szériában összkerékhajtással és védőburkolattal látták el.

De ez mind semmi ahhoz az emeléshez képest, amit ez az E-osztály All-Terrain 4x42 prototípus kapott.

A hasmagassága 42 centiméter lett, csaknem kétszer annyi, mint a G-osztály szériaváltozatának, de még annak 4x42 kivitelén is túltesz ez a kombi. A 20 colos kerekek az R-osztályról származnak, és hogy elférjenek, a kerékjáratokat is alaposan ki kellett szélesíteni, akárcsak egy versenyautón. A gázlómélység 50 centiméter.

Egy mérnök ötletéből indult, és szabadidőben készült, de ahogyan haladtak vele, úgy lett egyre fontosabb a projekt a Mercedesnél. A 3,5 literes, 333 lóerős turbós V6-ossal szerelt kombinak egyelőre nem tervezik a gyártását, de ki tudja, a G-osztály 4x42 is egy ütős ötletnek indult valamikor, és most már nincs az a tehetős vásárló, aki ne a brutális futóművel kérné a Mercedes legendás terepjáróját.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés