A Ford szabadalma szerint az autó lezárhatná vagy akár be is zúzathatná magát, ha a vevő csúszna a törlesztőrészlettel.
Nemrég vált nyilvánossá az az USA-ban bejegyzett, a Ford által benyújtott szabadalom, mely szerint a hitelre vett vagy lízingelt autó a korszerű mobil konnektivitási rendszereket felhasználva különböző fantáziadús módokon szivathatná a pénzügyileg fegyelmezetlen felhasználót. Kényelmetlenségeket okozhatna neki, később akár ki is zárhatná a gazdáját, sőt: ott is hagyhatná a francba, ha a vevő, bérlő, lízingelő elmulasztaná befizetni az aktuális törlesztőrészletet vagy lízingdíjat.
A Rendszerek és eljárások egy jármű visszaszerzésére című szabadalom értelmében az elmaradások mértékétől, jellegétől függően az autó a finanszírozó pénzintézet kezdeményezésére kezdetben mondjuk a légkondi vagy a rádió letiltásával büntethetné a fegyelmezetlen vevőt. Később jöhet a bezárkózás, amikor a kocsi már ki se nyílik a nem fizető gazdájának, de a Ford azt a lehetőséget is leírja, amikor az önvezető rendszerek használatával az autó faképnél hagyja a hiteltörlesztést elmulasztó vevőt és hazatér a Bázisra. De a legjobb rész még csak most jön.
Ha az adóssággal túlterhelt kocsi piaci értéke már nem fedezné a visszaszerzés és a jogi hercehurca költségeit, akkor az önmagát elkobzó jövőbeli Ford egyszerűen öngyilkosságot követne el: fogná magát, és autonóm üzemben elmenne a roncstelepre!
Humánus részlet a szabadalmi leírásban, hogy ha emberéletről van szó, a kocsi tiltásai átmenetileg feloldódhatnak, az autó ilyen vészhelyzetben használható lenne a legközelebbi kórházig való eljutás vagy egy mentőautóval leszervezett találkozóhelyig való elgurulás idejére.
Csak nehogy aztán a tartozását nem fizető gazdától hazatérő önvezető autó véletlenül nekimenjen egy repülőgépnek: