Ez volt a márka két fő üzenete a mai online sajtótájékoztatón.
Online sajtótájékoztatón vázolta fel az ágyban, párnáik közt fekvő szakújságíróknak a Volvo stratégiai terveit erre az évtizedre. A lényeget három mondatban össze is foglalnám, miszerint: 2025-re a fele Volvo, 2030-ra az összes elektromos lesz. Az elektromos Volvókat már csak online értékesítés keretében lehet majd megvenni. És elkészült egy új villany-Volvo: a C40 Recharge.
Ha Volvo, akkor villanyautó. És vegán!
Az utóbbi hetekben számos gyártó licitált már egymásra abban, hogy ki mikorra vezeti ki a belsőégésű technikát végleg a portfólióból. A Volvo saját magának szabott végső határideje a 2030-as év, de a tervek szerint már 2025-re (tehát négy év múlva!) elektromos hajtású, teljesen emissziómentes lesz az eladott kocsik fele.
A jövő Volvóinak lesz egy érdekes közös tulajdonságuk: nem lesz bennük állati bőr. A márka a fenntarthatóság és az állatbarátság jegyében teljesen mellőzi az állati eredetű kárpitanyagokat autói utasterében.
VillanyVolvót csak webshopból
Egyelőre nagyon kíváncsian várjuk, hogyan képzeli a Volvo az új értékesítési modellt, mely szerint minden elektromos autóját kizárólag online lehet majd megvásárolni. Első hallásra ez nem tűnik többnek blöffnél, hiszen szervizekre és bemutatótermekre biztosan szükség lesz a továbbiakban is, az meg, hogy a megrendelés aktusa nem egy papírlap aláírásával hanem egy online rendelés leadásával ér majd véget, csak formalitás.
Az viszont már megfogható, hogy a jövő elektromos Volvóinak lesznek majd olyan, előre konfigurált, instant fogyasztható változatai, amelyek pár kattintás után készletről, pillanatok alatt kiérkeznek a vevőkhöz. Persze aki egyedi összeállítást szeretne, továbbra is kikonfigurálhatja saját szíve szottya Volvóját.
Jön a Volvo C40 Recharge
Az első, eleve kizárólag akkumulátoros-elektromos hajtásúra tervezett Volvo modell első hivatalos képeit is megkaptuk a sajtótájékoztató után. A SUV-osan magas üléspozíciójú de az aerodinamikát is szem előtt tartva tervezett karosszériájú új modell érdekessége a „pixelfényszóró” és egy Android operációs rendszerre épített új infotainment, amiről a Volvo nem átallja azt állítani, hogy „az egyik legjobb a piacon”.
A C40 Recharge hajtásáról az első és a hátsó tengelyen elhelyezett, egyforma villanymotorok gondoskodnak, 408 lóerős rendszerteljesítménnyel, ami 4,9 másodperces 0-100-as gyorsuláshoz elég. A kocsi végsebessége 180 km/h – mint minden Volvóé, hiszen tavaly óta az összes modellje sebességét ebben a tempóban maximálja a gyár.
Az akkumulátor kapacitása 78 kWh, ami a gyártó előzetes adatai szerint 420 km megtételét teszi lehetővé egy feltöltéssel és 40 perc alatt tölthető fel 80%-ig lemerült állapotról. Az európai piacra készülő kocsikat a belgiumi Gent városában lévő üzemben szerelik majd össze, a gyártás idén ősszel kezdődik.