Ez volt a márka két fő üzenete a mai online sajtótájékoztatón.

Online sajtótájékoztatón vázolta fel az ágyban, párnáik közt fekvő szakújságíróknak a Volvo stratégiai terveit erre az évtizedre. A lényeget három mondatban össze is foglalnám, miszerint: 2025-re a fele Volvo, 2030-ra az összes elektromos lesz. Az elektromos Volvókat már csak online értékesítés keretében lehet majd megvenni. És elkészült egy új villany-Volvo: a C40 Recharge.

Volvo C40 Recharge

Ha Volvo, akkor villanyautó. És vegán!

Az utóbbi hetekben számos gyártó licitált már egymásra abban, hogy ki mikorra vezeti ki a belsőégésű technikát végleg a portfólióból. A Volvo saját magának szabott végső határideje a 2030-as év, de a tervek szerint már 2025-re (tehát négy év múlva!) elektromos hajtású, teljesen emissziómentes lesz az eladott kocsik fele.

A jövő Volvóinak lesz egy érdekes közös tulajdonságuk: nem lesz bennük állati bőr. A márka a fenntarthatóság és az állatbarátság jegyében teljesen mellőzi az állati eredetű kárpitanyagokat autói utasterében.

A C40 Recharge állítólag valami fantasztikusan csodálatosan jól használható HMI-t kap

VillanyVolvót csak webshopból

Egyelőre nagyon kíváncsian várjuk, hogyan képzeli a Volvo az új értékesítési modellt, mely szerint minden elektromos autóját kizárólag online lehet majd megvásárolni. Első hallásra ez nem tűnik többnek blöffnél, hiszen szervizekre és bemutatótermekre biztosan szükség lesz a továbbiakban is, az meg, hogy a megrendelés aktusa nem egy papírlap aláírásával hanem egy online rendelés leadásával ér majd véget, csak formalitás.

Az viszont már megfogható, hogy a jövő elektromos Volvóinak lesznek majd olyan, előre konfigurált, instant fogyasztható változatai, amelyek pár kattintás után készletről, pillanatok alatt kiérkeznek a vevőkhöz. Persze aki egyedi összeállítást szeretne, továbbra is kikonfigurálhatja saját szíve szottya Volvóját.

Jön a Volvo C40 Recharge

Az első, eleve kizárólag akkumulátoros-elektromos hajtásúra tervezett Volvo modell első hivatalos képeit is megkaptuk a sajtótájékoztató után. A SUV-osan magas üléspozíciójú de az aerodinamikát is szem előtt tartva tervezett karosszériájú új modell érdekessége a „pixelfényszóró” és egy Android operációs rendszerre épített új infotainment, amiről a Volvo nem átallja azt állítani, hogy „az egyik legjobb a piacon”.

A C40 Recharge hajtásáról az első és a hátsó tengelyen elhelyezett, egyforma villanymotorok gondoskodnak, 408 lóerős rendszerteljesítménnyel, ami 4,9 másodperces 0-100-as gyorsuláshoz elég. A kocsi végsebessége 180 km/h – mint minden Volvóé, hiszen tavaly óta az összes modellje sebességét ebben a tempóban maximálja a gyár.

Az akkumulátor kapacitása 78 kWh, ami a gyártó előzetes adatai szerint 420 km megtételét teszi lehetővé egy feltöltéssel és 40 perc alatt tölthető fel 80%-ig lemerült állapotról. Az európai piacra készülő kocsikat a belgiumi Gent városában lévő üzemben szerelik majd össze, a gyártás idén ősszel kezdődik.

A biztonság állítólag az elektromos korszakban is a Volvo kiemelt tervezési szempontja marad:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Imádjuk a bogaras lányokat!

Ha mindig is Eleanor volt a vágyad, de kabrió legyen

Fedezd fel Materát ezzel a csodálatos Alfa Romeo 2600 Sprinttel

További cikkeink a témában
Életmód Otthon Így jutottunk a nyugati minimalizmustól az eklektikus ezredfordulón át az okosotthonokig – 20 éves a MaxCity, Kovács Zsófival beszélgettünk
Hirdetés