A Maserati legújabb modellje egy középmotoros sportautó szívdöglesztő dizájnnal és figyelemreméltó teljesítménnyel. Az MC20-ból elsőként a saját fejlesztésű biturbó V6-os motorral szerelt változatot mutatták be.

A Granturismo már kikerült a márka kínálatából, az Alfieri érkezésére pedig még várhatunk, de addig sem maradunk izgalmas Maserati nélkül. A modenai márka újdonsága egy középmotoros sportautó, aminek a nevével a Ferrari Enzo ikertestvérét, az MC12-t elevenítik fel. A 4,67 méter hosszú MC20 ezzel az Alfa Romeo 4C és a Ferrari F8 Tributo közötti űrt töltheti be.

A sportautó lelke a motorja, aminek ez esetben még neve is van: a Nettuno a Maserati saját fejlesztése,

és a gyáriak szerint Formula–1-es technikát is használnak benne. A 3 literes biturbó V6-os erőforrás 630 lóerős teljesítményre és 730 Nm nyomatékra képes, és nyolcfokozatú duplakuplungos váltón keresztül a hátsó kerekeket hajtja.

A szénszálas vázra épülő Maserati nagyon könnyű is, mindössze 1500 kilogrammot nyom, ezért meggyőző a teljesítménye.

2,9 másodperc alatt gyorsul százra, 8,8 másodperc alatt a kétszázat is eléri, a végsebessége 325 km/óra felett van. A vezető a Wet, GT, Sport és Corsa módok közt választhat, az ESP teljesen kikapcsolható.

A felfelé nyíló ajtókkal és az izmos karosszériával stílusos és szívdöglesztő az MC20 formája, aminek a vonalait nem törik meg légterelő szárnyak,

az aerodinamika a padló alatti diffúzor feladata. Az útfekvésről a kettős keresztlengőkaros futómű és aktív lengéscsillapítás gondoskodik, fekvőrendőr előtt pedig öt centivel meg lehet emelni az autó orrát.

A bőrrel, Alcantarával és szénszálas anyagokkal borított belső tér lényegre törő, de a Maserati szokásához híven elegáns,

amivel akár mindennap használható az MC20. A Giuliából ismerős kormánykerék mögé 10,25 colos műszeregység, a középkonzolra 10,25 colos érintőképernyő került, a hangzásért 12 hangszórós Sonus Faber hifi felelős.

Az MC20-ból később állítólag teljesen elektromos hajtású változat is lesz, aminek a teljesítménye megegyezik a V6-oséval. A bemutatója után egy kicsit még várnunk kell, hogy az utakra kerüljön a Maserati büszkesége, a gyártása csak 2021-ben kezdődik.

Ez is érdekelhet:

Ferrari-motorral támad a Maserati Ghibli és Quattroporte Trofeo

A hibridnél érdekesebbet is tud a Maserati.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában