A Mercedes ismét a világ legjobb autójának szánja az S-osztályt, aminek az új generációja letisztultabb formával, kényeztetőbb luxussal és még több műszaki újdonsággal érkezik.

Az S-osztály mindig is a luxusautók csúcsát képviselte, és nincs ez másként a most leleplezett, W223 jelű új generációval sem, ami a 2013-ban bemutatott elődjét váltja le. A formája a korábbi modell evolúciójával született, de annál letisztultabb lett, a kilincsek például a karosszériába simulnak, és csak a használat idejére emelkednek ki.

A karcsúbb fényszórók és a függőlegesebb hűtőmaszk határozott arcot adnak az új S-osztálynak,

talán csak a hátsó lámpák formáját furcsállhatjuk. Az újdonság nemcsak nagyobbnak látszik az elődjénél, hanem valójában az is. 5,18 méter hosszú, 1,95 méter széles és 1,5 méter magas, ami azt jelenti, hogy öt és fél centivel hosszabb és ugyanennyivel szélesebb a korábbinál.

A tengelytávja hét centivel 3,1 méteresre nőtt, és 11 centivel nyújtott változat is rendelhető belőle, manőverezni mégis könnyebb az új S-osztállyal,

a két méterrel kisebb fordulókör a 10 fokos szögben elforduló kormányzott hátsó kerekek érdeme. Széria a szintszabályzós légrugózás, ami oldalütközés előtt 8 centivel megemeli az autót, hogy a masszívabb küszöb fogja fel az ütközés erejét.

Így tudja kitekerni a hátsó kerekét az új S-osztály:

A fényszórókban oldalanként 1,3 millió apró tükörrel szórják a fényt, amivel az S-osztály akár jelzéseket is képes vetíteni az útra.

A biztonsági újdonságok közé tartozik a hátsó utasok frontlégzsákja, és az utastérben a hangulatvilágítás is képes figyelmeztetni a holttérben lévő veszélyre sávváltáskor vagy kiszálláskor.

Ha a külső dizájnra azt mondtuk, hogy az elődje evolúciója, akkor a belső térnél nyugodtan beszélhetünk forradalomról.

Az előző S-osztály vezette be a dupla képernyős műszerfalat, ami időközben az összes kisebb modellen is megjelent, egészen az A-osztályig, ezért a Mercedesnél megint kitaláltak valami teljesen újat.

A számlapokat továbbra is egy 12,3 colos nagyfelbontású képernyő mutatja, akár háromdimenziós képen is, és ott a head-up display, ami virtuális valóság segítségével vetíti az útra a navigáció útmutatását.

A középkonzolra pedig egy álló formátumú, alapból 11,9 colos, felárért 12,8 colos érintőképernyőt tettek, minden mást erről irányíthatunk.

A hátsó utasok is kaphatnak két 11,6 colos képernyőt, amivel szórakoztathatják magukat útközben,

meg egy kivehető 7 colos táblagépet távirányítónak, de a Hey, Mercedes paranccsal előhívható fedélzeti asszisztens már az ő szavukat is megérti. Szintet lépett a komfort is, a masszázsfunkciós, szellőztetett hátsó fotelek kispárnáit és az ajtók könyöklőit is lehet fűteni.

Az S-osztály másban is hozza a csúcstechnikát, például képes okostelefonról irányítva beparkolni, és menet közben kommunikálni az otthoni okoseszközökkel,

így már az érkezésünk előtt beállíthatjuk a házban a hőmérsékletet és a kedvenc zenénket. Az utóbbit az autóban a Burmester hifin is hallgathatjuk, aminek a csúcsmodellje 1750 wattos, és harminc hangszórón szól.

A vezetési asszisztenseket is továbbfejlesztették a Mercedesnél, az új S-osztály

már 3-as szintű önvezetésre lesz képes, és amikor a törvények ezt lehetővé teszik, akkor egy frissítéssel aktiválják a funkciót.

A többi új autóban működő 2-es szinthez képest az S-osztály szinte önállóan elboldogul a vezetéssel, de szükség esetén még visszaadhatja az irányítást a sofőrnek.

Az új S-osztály háromliteres, soros hathengeres motorokkal érkezik,

a benzineseket a 48 voltos mild hibrid rendszer 22 lóerős, 250 Nm nyomatékú villanymotorja egészíti ki. A benzinmotor az S 450-ben 367 lóerőre és 500 Nm-re képes, az S 500-ban már 435 lóerős és 520 Nm a nyomatéka, ezzel 4,9 másodperc alatt gyorsul százra.

A dízelek közül az S 350 d teljesítménye 286 lóerő, a maximum nyomatéka 600 Nm, és már ez is 6,4 másodperc alatt van százon, míg az S 400 d-ben a motor 330 lóerős és 700 Nm a nyomatéka.

Széria a kilencfokozatú automata sebességváltó, és a hátsókerék-hajtású belépődízelt leszámítva az összkerékhajtás is,

minden változat végsebességét 250 km/óránál korlátozták.

A Mercedes csúcsmodelljének gyártása még az idén elkezdődik, és az S-osztály az év vége előtt megérkezhet a szalonokba. A választék hamarosan V8-as benzinmotorral bővül, és

plug-in hibrid is érkezik, ami egy feltöltéssel akár 100 kilométert is képes lesz megtenni tisztán elektromosan,

nem is olyan sokára pedig 600 lóerő feletti AMG-modellekre is számítunk minden idők legfejlettebb Mercedeséből.

Ez is érdekelhet:

Még várni kell a Mercedes-AMG F1-motoros szuperautójára

Nem is olyan könnyű a Formula–1-es technika átültetése közúti autóba.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Villeneuve odaszólt a McLarennek: Ilyet azok a csapatok mondanak, amelyek nem nyernek

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés