Legalábbis szerintünk elég egyértelműnek tűnik, hogy miért tette.

A Mercedes egy egészen zseniális újítással állt elő a barcelonai teszteken, Lewis Hamilton ugyanis – a DAS elnevezésű rendszer révén – autójának kormányát előre és hátra mozogatva tudta állítani az első kerekek állását, amivel pedig az autó dőlésszögét és a légellenállás mértékét tudta módosítani:

A csapatok zúgolódtak az innováció miatt és az FIA-hoz fordultak, a szövetség azonban szabályosnak nyilvánította az újítást, ugyanakkor jelezte, hogy 2021-től tiltja a használatát. Ezek után a mezőnyből többen is elgondolkoztak egy hasonló rendszer kidolgozásán.

Mivel viszont a koronavírus-járvány miatt az F1 valaha volt legnagyobb átalakulását hozó 2021-es szabályváltoztatást elcsúsztatták 2022-ig (sőt, úgy fest, hogy 2023-ig), így a Mercedesnek – és akár a többi csapatnak is – lehetősége lenne akár a következő idényben is használni a trükkös kormányműrendszert.

Most ugye teljesen megállt az élet az F1-ben (is), ami gazdasági szempontból éppen olyan necces a sportágnak és az abban részt vevőknek, mint bármelyik országnak (és állampolgárainak) úgy alapból így járvány idején.

(Forrás: BBC, fotó: Getty Images)

Player Autószalon

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.