Érdekes újításon dolgozik a Continental: az egész utasteret beborító érintőképernyőkön kívül olyan gombokat fejleszt, amelyek csak akkor bújnak elő a műszerfal műbőrszerű anyagából, amikor szükséged van rá.

Minden autómárka dizájnere arra esküszik, hogy minél kevesebb kapcsoló kerüljön a műszerfalra, mert attól lesz megnyugtatóan letisztult a belső tér. Az egyre több kényelmi extrához ugyanakkor egyre több menüpont tartozik, ezért ezeknek a funkcióknak a kapcsolását az utóbbi időben az autók belsejét elfoglaló érintőképernyőre tették.

A műszerfalak beszállítójaként is dolgozó Continental egyik érdekes fejlesztése volt az érintőképernyők visszajelzése, amikor

tényleg meg kell nyomnod a kijelzőt, és még egy kis kattanást is érzel az ujjadon, ezzel jelezve, hogy sikerült eltalálnod a kívánt virtuális gombot.

Ilyen rendszer működik a fenti képen látható műszerfalon a nemrég bemutatott új Audi A6-ban, A7-ben és A8-ban.

Most egy lépéssel továbbmegy a Continental, és olyan gombsort fejleszt, amelynek kinézete és működése a klasszikus kapcsolókéhoz hasonlít, de csak akkor bújik elő a műszerfalból, amikor szükséged van rá.

Az elsőre sci-finek hangzó megoldást egy műbőrhöz hasonló rugalmas műszerfalborítás és a mögötte lévő technika teszi lehetővé.

A kezed közelítését érzékelve a rendszer kitolja a gombokat a műszerfal anyagából, felvillantja a feliratukat, megnyomhatod őket, mint minden más autóban, majd eltűnnek, mintha ott sem lettek volna. A Continental ezzel egyszerre az érintőképernyőket is továbbfejleszti, hajlított kijelzőkkel, többujjas kezeléssel jönnek a jövő autókijelzői.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Az űrkorszakba repítenek ezek a turbinahajtású autók