Egy kutyaszánhúzó verseny miatt lépett a PETA.

A PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) radikális állatvédő szervezet egy művérrel összevérzett, halott plüsshuskyt küldött a Forma–1 vezérigazgatójának, Stefano Domenicalinak, hogy jelezze, a sportágat tulajdonló Liberty Mediához köthető GCI nevű telekommunikációs vállalat egy olyan versenyt szponzorál, amit szerintük nagyon nem illene: az Iditarod elnevezésű alaszkai kutyaszánhúzó versenyt – amelyen a 1973 óta íródó története során több mint 150 kutya pusztult el, legalábbis a szervezet szerint.

Domenicali egy levelet is kapott a csomag mellé, amiben arra kéri a PETA, hogy szólítsa fel a Liberty Mediát, hogy szüntessék be a kutyaszánhúzó verseny támogatását. Hozzátették, hogy

„miután az ExxonMobil, a Jack Daniel’s és a Coca-Cola értesült az Iditarod kegyetlenségéről és beszéltek a PETA képviselőivel, megvonták a szponzorációt, és minden kapcsolatot megszakítottak a halálos versennyel”

– a PETA közleménye ITT olvasható.

Kicsit azért árnyaljuk a képet: az F1 azért nincs annyira szoros kapcsolatban az említett kutyaszánhúzó versennyel, tekintve, hogy az F1-et tulajdonló Liberty Mediából már 2014-ben kivált a Liberty Broadband Corporation, aminek az ominózus GCI a leányvállalata. A két Liberty egymástól függetlenül működik, bár tény, hogy mindegyiknek Greg Maffei a vezérigazgatója.

(Fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
A Tesla sanghaji gyárában a padlón alszanak a melósok