A 2017-es idény elég elszomorító adatai bizonyítják, hogy pont az tűnt el a Forma–1-ből, amitől egyébként izgalmas lenne: az előzés. A Pirelli viszont tudja, min kellene változtatni ahhoz, hogy visszatérjen az igazi verseny a pályákra.

A 2017-es szezonban összesen 435 előzés történt, vagyis futamonként átlagosan 21,75, amiről akár azt is gondolhatnád, hogy oké, nem rossz, de akkor nézd meg a tavalyi számokat: 866 és 41,23. Most akkor már talán egy kicsit érted, miről beszélünk, amikor azt mondjuk, hogy majdnem teljesen eltűnt a sportág esszenciája.

Az F1 hivatalos gumiszállítója, a Pirelli tudja, min és hogyan kellene változtatni:

Az előzések visszaesése azért van, mert a 2017-es F1-autók a korábbinál jóval több leszorítóerőt generáltak, plusz a keményebb gumik miatt az egykiállásos versenyek voltak a jellemzőek.

Kevesebb aerodinamikai és több mechanikai tapadásra van szükség.

A Pirelli főnöke, Mario Isola el is magyarázta, hogy megértsük mi is:

„A megnövekedett mechanikai tapadással az előzéseket segítenénk elő. A pilóták egymást követve így kevesebb leszorítóerőt veszítenek, közelebb kerülhetnek egymáshoz, és az előzés is könnyebbé válik.”

Hamár a döbbenetes statisztika szóba került:

(Forrás / fotó: F1 Fanatic, Formula.hu / Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Fura szerzet ez a kínai platós szabadidő-autó

Budapest végre biztonságban van, elkészült a Szellemirtók szolgálati Ladája

Mennyire vagy képben 2024 autós eseményeivel?

További cikkeink a témában
Vagány és érzéki dizájncuccok karácsonyra, amivel tuti meglepetést okozol
Hirdetés