Évek óta meghatározó autópiaci trend az elektromobilitás előretörése. A nemzetközi mellett hazai szinten is jelentős a keresletnövekedés, és ez nem csak a középkategóriás, alternatív meghajtású gépkocsikra igaz, hanem a prémium modellekre is. Így a vevői igényekhez igazodva, április 22., a Föld Napja alkalmából új elektromos üzletág kezdi meg működését a Duna Autó bázisán.
A járványhelyzet nem törte meg, sőt, további portfólió-bővítésre ösztönözte a Duna Autó Zrt-t. Előbb a Citroën jelent meg az óbudai vállalat kínálatában, majd az egyedülálló okosszekrény szervizszolgáltatást indították el. Az értékesítés területén most újabb bevezetés történik: stílusosan, a Föld napjához időzítve megkezdi működését a Duna Autó Green Power Selection üzletág.
„A nemzetközi trendekkel párhuzamban az elektromobilitás egyre gyorsabban fejlődik hazánkban is. A növekvő kereslettel a márkakereskedéseknek is fel kell venniük a lépést, épp ezért döntöttünk mi is a portfólió-bővítés mellett” – kezdte Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója. „Az általunk forgalmazott 19 márka nagyrészének eddig is több alternatív meghajtású modell volt a kínálatában, de a Green Power Selection üzletág elindításával egy teljesen új fogyasztói szegmenst szereznénk megcélozni. Olyan új modellek jelennek meg cégünk palettáján, amelyek eddig nem voltak a portfólió részei. A bevezetés folyamatos lesz, induláskor a Tesla Model 3 kerül először bemutatótermünkbe. Hamarosan pedig érkezik a BMW iX3, Ford Mustang Mach-E és Polestar 2, a továbbiakban pedig több olyan felső kategóriás elektromos modell kerül a „válogatás” kínálatunkba, amely okkal tarthat számot a vevők érdeklődésére.”
Mivel kategórián belül is jelentősen növekszik a hazai Tesla iránti érdeklődés, az óbudai vállalat célja, hogy segítője és kiszolgálója legyen a prémium keresletnek. „Teslákat eddig általában online rendelésből lehetett vásárolni, pedig nagy az igény arra, hogy a potenciális vevők testközelből megismerhessék, kipróbálhassák a márka modelljeit. A közvetlen kapcsolattartás és kommunikáció azonban kulcsfontosságú a gépkocsi-vásárlás során, amire mi megoldást kínálunk” – emelte ki Groska Mihály, a Duna Autó Green Power Selection üzletág vezetője.
Az Autóváros újonnan megnyíló bemutatótermében lehetőség nyílik a különböző modellek, illetve az elektromos autózás pénzügyi és gyakorlati előnyeinek megismerésére. Emellett teljes körű szolgáltatási csomagot is kínálnak a szakemberek. Hogy ebbe mi tartozik bele? Az autókonfigurálási tanácsadástól, a kiválasztott jármű szállításán és forgalomba helyezésén át, a finanszírozási lehetőségek biztosításáig, minden adminisztrációs és logisztikai ügyintézést a vállalat végez ügyfelei részére. A null-kilométeres, prémium elektromos autók nem csak rendelésről, hanem készletről, azonnal is megvásárolhatók, sőt, vezetéstechnikai tréning is igényelhető hozzájuk, ami a technikai újítások miatt megalapozott igényt támaszthatnak az új tulajdonosokban.
Az elektromos autók használói számára további fontos kérdés, hogy milyen módon oldható meg az otthoni és vállalati töltéstechnológia. A Duna Autó szakértői ebben is segítséget nyújtanak: legyen szó előzetes felmérésről, hálózatbővítésről, otthoni fali töltőberendezések szállításáról, garanciális szolgáltatásokról vagy akár kiegészítő napelemes rendszer kivitelezéséről. A vállalati ügyfelek részére pedig megoldható az otthoni töltések hivatalos vállalati elszámolhatósága is.
Ahogy Markó Zoltán is elmondta, a magyar autóvásárlók is egyre nyitottabbak az elektromos és hibrid technológiák iránt, de az érdeklődők hajlamosak összehasonlítani az alternatív és hagyományos meghajtású autók árcéduláját, és ez alapján inkább lemondanak a zöld megoldásokról. Pedig a társadalmi felelősségvállalás, az eszmei érték mellett az elektromos autók fenntartási költségeiben rejlő megtakarítási lehetőségek is megalapozzák, hogy jó döntés egy környezetbarát modell megvásárlása. Nagyot lendített ezen a tavalyi, elektromos autóvásárlási pályázat, amikor már akár 2,5 millió forintos támogatást is szerezhettek a potenciális vevők. Az érdeklődés olyan nagy volt, hogy mindössze pár óra alatt ki is merült az erre szánt állami keret. A Duna Autó például több mint 300 darab elektromos autót adott át kormányzati támogatással, a 2020-as eladásoknak pedig 10%-a irányult a környezetbarát gépjárművek kategóriájára. A cég tavalyi értékesítési adatai alapján a tisztán zöld energiával működők közül a Renault Zoe és a Nissan Leaf a legnépszerűbb. Míg a plug-in hibridek esetében a Volvo XC90-ből adják el a legtöbbet az Autóvárosban, addig a hibrideknél és a mild-hibrideknél a Honda CR-V, illetve a Suzuki Vitara tűnik verhetetlennek. Az ígéretek szerint hamarosan újra megnyílik az állami támogatási keret, ami újabb fellendülést hozhat az elektromos autók piacán.
A jól bevált elektromos típusok (Hyundai, Kia, Nissan, Peugeot, Renault) mellett azonban folyamatosan törnek előre a népszerűségi listán az újonnan érkezők is. A Fiat az 500e, a Skoda pedig az Enyaq iV-val számít új belépőnek az elektromos autók piacán, de hamarosan érkezik a Dacia Spring, Peugeot e-Rifter, Citroën Berlingo, Seat el-Born és Volvo XC40 BEV is. Sőt, már nem csak személyautóknál, hanem a haszongépjárművek esetében is választhatunk környezetbarát megoldást, például ha a Citroën ë-Jumpyra vagy ë-Berlingo furgonra, Peugeot e-Expertre, Fiat Professional e-Ducatóra vagy Renault Master Z.E.-re adjuk le a voksunkat. A kishaszongépjárművek esetében ráadásul még TAO kedvezmény is igénybe vehető céges vásárlásnál.
„Ma már szinte nincs olyan márka, amely ne dobott volna piacra legalább egy mild-hibrid modellt. Tavaly rengetegen mutatkoztak be újdonságaikkal a piacon, így azt hiszem, 2021 tekinthető a csúcsnak a bevezetések tekintetében. Mi is, az ország legszélesebb elektromos és hibrid kínálatában jelenleg több mint 90 alternatív meghajtású modellt tudunk bemutatni az érdeklődőknek, amely ugyancsak bizonyítja, hogy a Duna Autó piaci szerepe az zöldautózás terén is meghatározó” – tette hozzá Markó Zoltán.
(Szponzorált tartalom)