Még a Red Bullt is meghökkentette a dolog.

A Forma–1 továbbra sem olcsó sportág, az istállók számára már az is komoly költséget jelent, hogy egyáltalán elindulhassanak az új szezonban. A nevezési díj ráadásul nem minden csapatnak ugyanannyi, azok, akik jobban teljesítettek, többet is fizetnek. Jelenleg úgy néz ki a dolog, hogy

  • van az alap nevezési díj – ez eredménytől függetlenül minden egyes csapatnak ugyanannyi, 617 687 dollár, nagyjából 224 millió forint a 2023-es idényre –,
  • ami mellé hozzájön az előző, azaz 2022-es szezonban megszerzett pontok alapján kiszámolt összeg – ez 6174 dollár/pont, a konstruktőri bajnokként viszont 7411 dollár/pont.

Ez azt jelenti, hogy a Red Bull hatalmas árat fizet azért, amiért óriási fölénnyel nyerte meg a világbajnokságot, számszerűsítve ez azt jelenti, hogy 617 687 dollár nevezési díj plusz 5 624 949 dollár, azaz

az osztrák istállónak 6 242 636 dollárt, vagyis nagyjából 2,5 milliárd forintot kell majd befizetnie, hogy elindulhasson a 2023-as idényben.

Chris Horner csapatfőnök a számlára csak annyit tudott mondani, hogy hihetetlen.

Ennyi kell fizetnie a csapatoknak – zárójelben a 2022-ban megszerzett pontok:

1. Red Bull (759 pont): 6 242 636 dollár
2. Ferrari (554 pont): 4 038 083 dollár
3. Mercedes (515 pont): 3 797 297 dollár
4. Alpine (173 pont): 1 685 789 dollár
5. McLaren (159 pont): 1 599 353 dollár
6. Alfa Romeo (55 pont): 957 257 dollár
6. Aston Martin (55 pont): 957 257 dollár
8. Haas (37 pont): 846 125 dollár
9. AlphaTauri (35 pont): 833 777 dollár
10. Williams (8 pont): 667 079 dollár

(Fotó: Oracle Red Bull Racing)

Ez is érdekelhet:

Nem látott kínosabb jelenetet az F1 Chris Horner és az FIA-elnök szócsatájánál

Mindez ráadásul az FIA díjátadó gáláján esett meg.

Egy teória szerint Schumacher miatt rúghatta ki Schumachert a Haas

Két idény jutott Mick Schumachernek, akinek távozása mögött nem(csak) a teljesítményhiány és a költséges autótörések állhatnak.

„Idióta baromnak kell lenned ahhoz, hogy azt állítsd, csak az autója miatt lett világbajnok”

Az F1 örök és megválaszolhatatlan kérdése, hogy mire lennének képesek a pilóták, ha azonos autóval versenyeznének.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés