Már csak pár nap, és kiderül, hogy a Renault tényleg elektromos autóként hozná-e vissza a legendásan népszerű kisautóit, a 4-est és az 5-öst.

Az Automotive News szerint a Renault 4 és Renault 5 modern utódján dolgozik a francia gyártó. Néhány napon belül, január 14-én jelenti be a jövőre vonatkozó stratégiáját a Renault, és az autóipari szaklap értesülései szerint Luca de Meo, a márka új vezérigazgatója visszahozná a két ikonikus modellt a márka kínálatába.

A jellegzetes formájú Renault 4 a márka egyik legsikeresebb típusának számít, 1961-ben a párizsi autószalonon leplezték le,

és egészen 1993-ig gyártották. 32 év alatt 28 országában, több mint 8 millió példányban készült, és több mint 100 országban lehetett kapni.

Az 1972-ben bemutatott Renault 5 nem kevésbé sikeres, másfél évtizeden át a legkeresettebb típusnak számított a franciáknál.

Az eredeti változatát 1985-ig gyártották, több mint 5,5 millió példányban, a második szériát 1996-ig, a helyét a Clio vette át.

A Renault a legújabb trendek szerint tisztán elektromos hajtású autóként élesztené fel a két kiskocsit,

olyan vásárlóknak, akik számára a Zoe túl futurisztikus. A recept nem újdonság, a Fiat még 2007-ben élesztette fel az 500-ast, ami a mai napig a márka húzómodellje, és az új generációját már csak tisztán elektromos változatban kínálják. Közben pedig még egy retró kisautó, a MINI is megérkezett elektromos autóként.

A Renault elővette már az R4-est, amikor elektromos hajtású strandautót épített belőle, és a gyártó pályázatára 2011-ben a magyar Obendorfer Dávid képzelte el, milyen lenne a Renault 4 modern változata. Hamarosan kiderül, hogy a francia márka hogyan gondolta a feltámasztást.

Ez is érdekelhet:

Az egyik legolcsóbb elektromos autó lehet az új Fiat 500

A csúcsmodell után itt az olcsóbb alapváltozat.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában