A Citroën Méhari és a Fiat 500 után a Renault ikonikus népautójából is elkészült az elektromos hajtású strandautó-változat. Az e-Plein Air egyelőre csak egy példányban létezik, pedig szerintünk lenne rá igény.
A Renault nem most először készített nyitott tetős változatot az R4-ből. Az 1961-ben bemutatott kisautóból három évvel később jött ki a tető és ajtók nélküli Plein Air, amit eredetileg a francia hadseregnek szántak. Mivel nem tudott többet, de drágább volt, mint a hasonló célra tervezett Citroën Méhari, ezért nem lett semmi a megrendelésből.
A Plein Air azonban szabadidős célokra készült a hetvenes évekig, akkor váltotta fel a Rodeo. A Renault most elővett egy példányt, és modern tartalommal töltötte meg. Mivel alapból egy könnyű autóról van szó, amit 23-34 lóerős motorokkal gyártottak,
elég volt bele a Twizy elektromos hajtása, 17 lóerős motorral és 6,1 kilowattórás akkumulátorral.
A Renault nem árult el részleteket róla, de 100 km/órás végsebességről és 100 kilométeres hatótávról hallottunk, ami egy ilyen strandautónak éppen elég lehet. A franciák a külsejét is naprakészre szabták, új hűtőmaszkot és színes kárpitokat kapott az e-Plein Air, és mivel
a hátsó ülések helyét elfoglalják az akkumulátorok, egy stílusos piknikkosarat erősítettek a tetejére.
A francia strandautóból csak egyetlen példány készült, de ha igény lesz rá, akár többet is átalakíthatnak majd.
A Citroën néhány éve idézte meg a Méhari stílusát, amikor egy elektromos mopedautót saját arculatára öltöztetett, és az eredeti Fiat 500 strandautó-változatából is építettek elektromos változatot, amivel a csodás olasz partokat lehet felfedezni.