A nyolcvanas években a 911-ből épített versenyautót a Párizs–Dakar ralira a Porsche, és ezt elevenítette fel a Singer két fantasztikus koncepcióval, amire a Porschénél is csak elismerően bólinthatnak.
A Porsche mindig is jelen volt a versenypályákon, a nyolcvanas években a Párizs–Dakar-ralin is indultak a 911 SC alaposan átépített változatával. 1984-ben három autót neveztek be, és meglepetésre René Metge megnyerte a sivatagi futamot a 911 Safarival. A sikert 1986-ban már a 959-essel ismételték meg, kettős győzelemmel.
A stílusosan modernizált Porschéket építő Singer legújabb alkotása a Dakar-ralis 911-nek állít emléket.
Az All-Terrain Competition Study egy valódi versenyautó, az egyik tehetős ügyfelük felkérésére készült, aki mindjárt kettőt is rendelt belőle, egy fehéret a sivatagi dűnékre, és egy pirosat az aszaltos futamokra.
Az alapokat a 964-es széria adta, alaposan megemelt futóművel, 16 colos kovácsolt kerekekkel, BF Goodrich terepgumikkal és teljesen szénszálas karosszériával, ezért a sérült elemek könnyen cserélhetők lesznek. A motorja egyedi építésű
3,6 literes, hathengeres, léghűtéses bokszer, ami két turbófeltöltővel 450 lóerőre képes, és mind a négy kereket hajtja.
Az autóban minden megvan, ami a terepralihoz kell, az FIA-szabályoknak megfelelő bukókerettől a kagylóülésen át a biztonsági övekig, két pótkerékkel, a mitfárer előtt navigációval, és az ülésbe épített hidratáló rendszerrel.
A 911 Safari modern változatával azonnal indulnánk a Dakar-ralira, ha nem is a győzelemért, de a vezetés élményéért.