Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Nem sokkal azután, hogy Horacio Pagani bemutatta saját elképzelését a Zonda nyitott tetős változatáról, most egy Huayra kapott egyedi megjelenést. A Lampo névre keresztelt ritkaság egy ötvenes évekbeli turbinahajtású tanulmányautót idéz fel.

Az ötvenes években minden lehetségesnek tűnt, még az is, hogy belsőégésű motor helyett turbinával hajtsanak meg autókat. A Fiatnál is kísérleteztek vele, 1954-ben a torinói autószalonon mutatták be az egyszerűen csak Turbina névre keresztelt prototípust. A kétüléses sportkocsi nemcsak azért volt érdekes, mert 300 lóerős teljesítménye 250 km/órás sebességre is elegendő volt, hanem azért is, mert 0,14-es légellenállási együtthatója 30 évig legyőzhetetlen volt az autóiparban.

Annak ellenére, hogy a nagy amerikai gyártók is kísérleteztek vele, a turbinahajtás végül nem került bele az autókba, a Fiatnál a jelentős üzemanyag-fogyasztás és túlmelegedési problémák miatt felhagytak a fejlesztésével. A jellegzetes piros-fehérre fényezett prototípus a torinói autómúzeumba került, most pedig egy egészen más típusú sportautón éledt fel újra. A legújabb Pagani, az egyetlen példányban készült Huayra Lampo is ugyanezt a festést kapta.

Az egyedi szuperautó a Garage Italia Customs közreműködésével készült, ez az a műhely, amit Gianni Agnelli egykori Fiat-vezér unokája, a hozzá hasonlóan playboy-életet élő Lapo Elkann vezet, és ami egy lenyűgöző dizájnú régi Agip-töltőállomáson rendezkedett be. A Huayra megkapta a Tempesta csomagot is annak fejlett aerodinamikájával együtt, de sajnos nem turbinahajtású, bár 6 literes V12-esének 750 lóerejére aligha fog panaszkodni, aki megszerzi magának.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.