A Taycan bemutatásával egyszerre árulta el a Porsche, hogy az újdonsága a leggyorsabb négyajtós elektromos autó lett a Nürburgringen. Elon Musk visszavágót kiáltott, és a Teslák a héten már köröznek is a Zöld Pokolban. Igaz, nem a szériaváltozatok.

A Porschénél tudják, hogyan kell még vonzóbbá tenni egy elektromos autót, a 761 lóerős Taycan Turbo S-sel ugyanis körrekordot döntöttek a Nürburgringen.

Elon Musk erre rögtön rávágta, hogy a Tesla a következő héten a Zöld Pokolba megy, és bár sokan kételkedtek a kijelentésében, a Model S-ek tényleg megjelentek a pályán.

A Teslának ugyan nem volt foglalt ideje a Nürburgringen, de az autógyártók prototípusainak fenntartott időben csatlakozhattak a száguldáshoz. A Model S ezzel különböző álcázott BMW és Mercedes modellek között róhatta a köröket, a fotósok egy piros és egy kék példányt is kiszúrtak, és egyik sem éppen szériaváltozatú.

Paul Maric on Twitter

Latest pics, folks! They are a giant set of carbon ceramic brakes! Plus extra changes to the rear wing. Will post a link to a more detailed story shortly.

A Model S-eket alaposan kiszélesítették, a sárvédők alá nagyobb kerekek és pályára szánt, de még közúton szabályos Goodyear Eagle F1 Supersport RS abroncsok kerültek, a fékeket Brembo karbon-kerámia rendszerre cserélték. A hátuljára utólagos szárnyat tettek, és azt is tudni lehet, hogy a széria kettő helyett három elektromotor hajtja a kerekeket.

Elon Musk persze nem egy hét alatt rakatta össze a rekordkísérletre szánt Teslákat,

valójában jó ideje fejlesztik már a Model S még erősebb változatát. A jelenlegi típusban Ludicrous, az újban pedig Plaid lesz a leggyorsabb mód neve, amivel szintén az Űrgolyhók című filmre utalnak. A volánnál három tapasztalt autóversenyző váltja egymást, és saját aggregátort is vittek a töltéshez.

Paul Maric on Twitter

1/3...Yesterday I spotted @nico_rosberg at the Frankfurt motor show and asked him if he will be attempting a lap in the Model S at the Nurburgring. He said that he and @Tesla are "still in discussions". This Model S with roll cage was spotted near the Nurburgring today...

Az eredményre egy kicsit még várni kell, de az Auto Motor und Sport újságírója a helyszínen van, és saját stopperével úgy mérte, hogy

Jó kérdés, hogy mennyire számít rekordnak a jelentősen módosított Tesla ideje az előszériás Taycannal szemben, és a jelenleg használt kör hossza sem tisztázott.

Persze a többi autógyártó is fel szokta készíteni a Nürburgringre az autóját,

a pilóta biztonsága érdekében bukókerettel, kagylóüléssel, tűzoltó készülékkel szereli fel. Korábban éppen a Porsche mutatta meg, hogy mennyit ér, ha ennél tovább mennek, és egy alaposan módosított 911 GT2 RS-sel 7 másodpercet hoztak az egyébként is rekordnak számító időn:

A Model S Plaid közben az amerikai Laguna Seca pályáján is köröz, és ott már beállították vele a leggyorsabb négyajtós autó rekordját. 1 perc 36,55 másodperc alatt ért körbe, egy másodperccel hamarabb, mint a Jaguar XE SV Project 8, ami éppen a Nürburgringen is elhódította a leggyorsabb négyajtós autó rekordját.

Elon Musk azt ígérte, hogy a hárommotoros hajtás jövőre gyártásba kerülhet, de addig csak prototípus a Nürburgringen köröző autó. Biztos, ami biztos, a Tesla vezére eleve hétüléses változatokat küldött a pályára (ahol a csomagtérben van két hátrafelé néző pótülés gyerekeknek), hogy ha mást nem, egy rekordot biztosan megdöntsenek vele: a hétüléses elektromos autókét.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon