A Toyota és a Yamaha hatvanas évekbeli sportautója igazi ritkaság, csak pár száz példánya maradt fenn, ezért rengeteget képesek fizetni érte a gyűjtők. A most eladott 1967-es 2000GT-ért minden idők második legnagyobb összegét adták.
A hatvanas évek elején a Yamaha úgy döntött, hogy a motorkerékpárok után az autóiparban is kipróbálja magát azzal, hogy egy elegáns és high-tech sportautót tervez. A terveket felajánlotta a Nissannak és a Toyotának is, és az utóbbi élt a lehetőséggel, hogy a mérnökeivel befejezi a fejlesztést, amivel a világ egyik leggyönyörűbb sportautója született.
A Yamaha mérnökei tervezték át a kétliteres, soros hathengeres benzinmotort, aminek a teljesítményét 150 lóerőre növelték.
Mivel a könnyű építésű sportkocsi csak 1090 kilogrammot nyomott, az első és a hátsó kerekek közt ideális fele-fele súlyelosztással, ezért kiváló volt vezetni, a végsebessége pedig elérte a 217 km/órát.
A 2000GT újonnan sem számított olcsónak, ezer dollárral többe került, mint a Jaguar E-Type és a Porsche 911,
és 2500 dollárral drágább volt, mint a Corvette, ezért nem meglepő, hogy a Toyota végül csak 351 példányt épített belőle, a többségét a japán piacra. A balkormányos változatból csak 62 darab készült és került az Egyesült Államokba, főleg a Toyota-kereskedők vették meg.
A képeken látható 1967-es példánynak is ez lett a sorsa, az osztrák-magyar származású, autóversenyzőből lett márkakereskedő Otto Linton vásárolta meg,
és harminc évig megtartotta. 1998-ban adta el egy másik Toyota-kereskedőnek, majd 2006-ban a típusra szakosodott műhely vette meg, és alaposan felújította, a kifogástalan állapot nekik köszönhető.
Az autó a motortértől a karosszérián át az utastérig az eredetivel megegyező állapotban, gyönyörű fényezéssel és fabetétekkel került az RM Sotheby’s aukciójára, ahol egy telefonos licitáló 912 500 dollárt, azaz 270 millió forintot fizetett érte, ezzel minden idők második legdrágább Toyota 2000GT-je lett.
Az első helyet továbbra is egy 2013-ban eladott példány tartja, amiért 1,15 millió dollárt adtak.