A Polo-méretű kisautó az e-Up! helyére érkezik a villany-VW-k sorába.

A Volkswagen alaposan lemaradt az európai piacon a Polo méretű és komfortszintű kis villanyautók szegmensében. Az e-Up! ugyan úttörő volt a maga idejében, de mára már rémesen megöregedett és eleve jóval kisebb egy Polónál. A PSA-csoport viszont piacra dobta az elektromos Corsát és 208-ast, a Renault pedig ügyes korszerűsítésekkel, frissítésekkel tartja továbbra is piacon a hasonló méretű Zoét.

A VW viszont nem hagyja ennyiben a dolgot. Ha még konkrét terméktervei nincsenek is, nemhivatalos kiszivárogtatásokkal igyekszik jelezni, hogy náluk is készül valami új a kategóriában - de nem az ID.1 néven már korábban is emlegetett új miniről van szó!

A valószínűleg ID.2 néven érkező új modell 2023-ra lehet készen legkorábban, fogyasztói árát a cég 20 ezer euróra, mai árfolyamon hét és negyed millió forintra tervezi belőni. A dizájnteam már dolgozik a kocsin, melynek műszaki alapjait az MEB nevű építőkészlet adja. Az akkumulátor viszont teljesen új lesz: lítium-ion helyett a rosszabb energiasűrűségű de olcsóbb lítium-vas-foszfát technológiát használnak majd. A várható kapacitás 36 kWh körül alakul, legalábbis gyári szakemberek nemhivatalosan arról beszéltek, hogy az utolsó elektromos Golf akkujának kapacitása az általuk felmért piaci igények szerint elég lehet egy kisebb, könnyebb, tehát ugyanannyi energiával nagyobb hatótávolságú kocsiban.

(Forrás: Automotive News)

Villanyautók tornasorban: Opel Corsa-e, VW ID.3, Tesla Model 3

Pofás városi kiskocsi, tömegeknek szánt kompakt jövőautó és amerikai dizájnparádé, iszonyú erővel. Három elektromos autó, három stílus, három világ.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés