Amerika gazdasága jóval hamarabb talpra tudott állni a második világháború után, az űrverseny pedig akkora hatással volt a társadalomra és az iparra, hogy európai autógyártók is ezen keresztül igyekeztek megmutatni magukat. Pontosan ezért készült el ez a Boano karosszériás Abarth 208 A Spyder is.

Európában olyan mély nyomot hagyott a második világháború, hogy abból jóval hosszabb ideig tartott kimászni, mint Amerikának, ahol már a következő fejezetet írták. Az űrverseny lázban tartott mindenkit, hatással volt a tudományra, a kultúrára, a társadalomra és a formatervezőkre is. Ezért születtek olyan autók, melyeken hatalmas szárnyak voltak és rakéta alakú lökhárítóbabák. Hiába a lusta motorok, mind úgy nézett ki, mintha egy tankkal elmennének a sztratoszféráig. Erre tökéletes válasz volt Giovanni Michelotti kis űrhajó formájú Abarth 208 A Spydere.

Tömény ötvenes évek a kétszínű karosszéria és a világűrbe hasító dinamizmus.

Amerika tehát tele volt motivációval és pénzzel, ezért aztán az európai gyártók is úgy érezték, hogy ki tudnak hasítani egy szeletet ebből a nagy tortából. Ezért néz ki úgy ez a kétüléses Abarth úgy, mintha egy korabeli Cadillac, Ford vagy Pontiac tanulmányautó volna. Az olaszok ezt az irányzatot csak Stile Transatlanticónak hívták, Michelotti pedig egyetlen kötelező elemet sem hagyott le az autóról, melynek fehér és türkiz fényezése van, a sárvédők éle pedig mintha függőleges légterelő elemek volnának, a kipufogót pedig jobb oldalon vezették ki.

Három hasonló tanulmányautó is született, ezt itt 1955-ben mutatták be Torinóban, és szinte biztosak voltak benne, hogy az amerikaiak így felfigyelnek majd az Abarth-ra. A karosszéria alatt ez valójában egy Fiat 1100-as, tehát az 1,1 literes, Weber karburátorokkal etetett négyhengeres benzinmotor 66 lóereje viszi a nagyjából 600 kilogrammos sportautót.

Egyetlen példány készült a Boano karosszériás Abarth-ból, mégis bátran használták.

Tony Pompeo az ötvenes években az Abarth és más olasz márkák forgalmazójaként tevékenykedett New Yorkban, az ő közreműködésével került a 208 A Spyder is az Egyesült Államokba, ahol a vegyiparos Du Pont családhoz került. Az autót csak néhány évig használták, később a repülőgépeket szerelő Bill Hale kapta meg az egyedi olasz sportautót.

1975-ben a frissen megházasodott Bill Hale Long Islandről Maine államba költözött, ekkor az autót is vitték magukkal. Az út során elkapta őket egy nagy vihar, ezért sokáig egy híd alatt várták, hogy kitisztuljon az idő, hiszen az Abarth-nak nem volt teteje. Az autó hihetetlen módon azóta is nagyrészt eredeti, a karosszériát és a mechanikai alkatrészeket javították csak, de átfogó restauráláson nem esett át, ami ritkaságnak számít egy ilyen autónál.

Ez is érdekelhet:

Mindig bevetésre kész ez az égszínkék Ferrari 275-ös

Jól mutat a luxusszálloda előtt és a bokszutcában is.

Kopott, öreg, de csodálatos ez a Mercedes 300 SL Roadster

Minden év meglátszik ezen az autón, és pontosan ettől annyira szép.

Még a ritkaságok között is különleges ez a Ghia karosszériás Fiat 8V

Egyetlen ilyen Fiat 8V készült a Ghia műhelyében, ez pedig igazi különlegességgé teszi.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés