Öt körrel a vége előtt jött a váratlan fordulat, az utolsó körben pedig a dráma.

Lewis Hamilton és Max Verstappen pontegyenlőséggel érkezett meg a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjra, az időmérő után pedig a holland került előnybe, ugyanis megszerezte a pole pozíciót – ráadásul nagy előnnyel: 4 tizedet vert a második rajtkockát elcsípő hétszeres világbajnok riválisára.

A rajtnál azonban rögtön el is tűnt Verstappen előnye, Hamilton nagyon simán elment mellette. Néhány kanyar múlva azonban a holland megpróbálta visszaelőzni, de összeértek, a brit a bukótéren keresztül tudott csak visszajönni a pályára, ám a Red Bull-os rögtön vissza is adta a pozíciót – a sportfelügyelők így nem látták szükségesnek megvizsgálni az esetet:

Ezek után Hamilton körről körre növelte előnyét Verstappennel szemben, aki a 13. körben 6 másodperces hátránnyal ment kerékcserére. Őt a brit is követte, a bokszkiállás után pedig a különbség 5 másodpercre csökkent. Ekkor az élen a holland csapattársa, Sergio Pérez haladt, aki egészen pazar teljesítményt nyújtva olyannyira fel tudta tartani a mögötte a második helyen autózó Hamiltont, hogy Verstappen hátránya 2 másodpercre csökkent.


Hamilton végül elment Pérez mellett, aki ezt követően előbb elengedte Verstappent, majd kiment kerékcserére. A hollandnak viszont már nem volt lehetősége megtámadni Hamiltont, a mercedeses ismét elkezdte kiépíteni előnyét, néhány kör múlva már 5 másodperc fölé növelte – ekkor a 32. körnél jártunk az 58 körös versenyből.

36. körben jött egy virtuális biztonsági autós etap, Verstappent rögtön ki is ment kerékcserére, Hamilton azonban kint maradt. Ezzel a holland hátránya 17 másodpercre nőtt, de frissebb gumijai révén szépen lassan elkezdett ledolgozni. A brit meg is jegyezte a rádión, hogy ő nem fogja tudni végig tartani ezt a tempót, ami végül nem igazolódott be, 11 másodperc körülre beállt a két rivális közti időkülönbség.

Öt körrel a vége előtt jött a váratlan fordulat, az utolsó körben pedig a dráma

Nicholas Latifi a falba küldte autóját, aminek következtében jött is a biztonsági autó. A Red Bull azonnal reagált és ismét kihívták a bokszba Verstappent, Hamilton viszont továbbra is a pályán maradt.

Latifi autójának mentése és a pálya tisztítása körökön keresztül eltartott, a mezőny közben összerázódott. Kétséges volt, hogy újra tudják-e indítani a versenyt, vagy a mezőny a biztonsági autó mögött körözve ér be a célba – utóbbiban bízott a Mercedes.

Végül az utolsó körre elengedték a mezőnyt, Verstappen pedig egy egészen elképesztő csata során megelőzte Hamilton, ezzel meg is nyerte a futamot és ő lett a világbajnok.

Az újraindítást megelőzően előbb Michael Masi versenyigazgató azt közölte, hogy a lekörözött versenyzők nem mehetnek el a többiek mellett, majd nem sokkal később megváltoztatta a döntést, vagyis a lekörözött versenyzők mégis visszavehették a körüket, így Hamilton és Verstappen között lévő öt lekörözött autó elment mellettük, vagyis a holland közvetlenül Hamilton mögé került.

Így történt az a bizonyos előzés:

Verstappen ráadásul rekordot is döntött, ugyanis második/harmadik helyezése azt jelentette, hogy a szezonban 18-szor állhatott dobogóra, amivel ő lett az egy idényen belül a legtöbb pódiumos helyezést megszerző pilóta a sportág történetében – ezzel a 17-esek klubjához tartozó Michael Schumachert, Sebastian Vettelt és Lewis Hamiltont előzte meg.

A konstruktőrök között azért összejött a címvédés, a Mercedes behúzta.

„Utolsók”:

  • Kimi Räikkönen utolsó versenyét futotta, ugyanis a 42 éves egyszeres F1-világbajnok finn mintegy 20 év után végleg visszavonul – sajnos a 27. körben elszálltak a fékjei, így kénytelen volt feladni búcsúfutamát.
  • Valtteri Bottas és George Russell is utolsó versenyét teljesítette aktuális csapatánál, a finnt az Alfa Romeónál, a britet pedig a Mercedesnél láthatjuk jövőre.
  • Antonio Giovinazzi utolsó F1-es versenye volt, az Alfa Romeo ugyanis nem marasztalta, más csapatnál pedig nem talált magának ülést, az olaszt a Formula E-ben láthatjuk a következő szezonban.
  • Utoljára láthatjuk ezeket az F1-es autókat, ugyanis a jövőre bevezetésre kerülő – a sportág legnagyobb változását hozó – szabályoknak köszönhetően egy egészen új versenygépek körözgetnek majd a pályán.

(Fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés