A Vision Turismo is négyajtós és sokkal "porschébb", mint amennyira a Taycan. Akár ez is lehetett volna az első villany-Porsche.
Amikor Michael Maurer, a Porsche vezető formatervezője egy kollégája asztala mellett elsétálva a szeme sarkából megpillantott egy képet a 918-asról, úgy látta, hogy a skiccen a kocsi hátsó részén kivastagított vonal egy valójában nem létező hátsó ajtó éle. Az optikai csalódásból megszületett a négyajtós Porsche sportmodell gondolata, abból pedig a 2016-os koncepciómodell, a 960 Vision Turismo.
Az ötlet kipattanása után a következő kérdés az volt, hogy mi hajtsa a négyajtós szupersportautót. Elfér még egy középmotor a dupla utascella mögött? Vagy jobb lenne inkább farmotor, mint a 911-esen? A csapat végül oda jutott, hogy a legjobb az lenne, ha elektromos technika hajtaná a kocsit, így nem kellene nagy helyigényű műszaki elemekkel megtörni a formát.
A Taycan végül egyáltalán nem olyan lett, mint a Vision Turismo. De ez talán nem is baj. Egy Porschének, ami radikálisan más technikára épül, mint a korábbiak, talán szentségtörés is lenne úgy kinéznie, mint az eddigi legendáknak.