1945-ben ért véget a második világháború, ami után hosszú időnek kellett eltelnie, hogy az egyes országokban ismét meginduljon a gazdasági növekedés. Ezekben az időkben elképesztő erőt mutatott, ha valakinek futott egy olyan sportkupéra, mint ez az 6C 2500 Super Sport, amivel véget ért a kézzel készült Alfa Romeók korszaka.

Vittorio Janót, a magyar származású mérnököt kérte fel az Alfa Romeo még a 20-as években, hogy egy könnyű és erős sportautót tervezzen, mely egyszerre ad alapot a versenyautókhoz és az utcai modellekhez. Ekkoriban a gyártók még leginkább az alvázat és a hajtásláncot tervezték, a karosszériaműhelyek pedig különböző formájú autót készítettek ezekre az alapokra a vevő kívánsága szerint. Az Alfa Romeo 6C egészen a második világháború utánig, tehát folyamatos fejlesztésekkel hosszú évtizedekig maradhatott fenn a sorozatgyártású modellek beköszöntéig.

Még a 30-as években mutatták be az Alfa Romeo 6C utolsó generációját, de csak a második világháború után voltak képesek igazán beindítani a gyártást. A hathengeres motort - mely után a nevét is kapta - acél létravázra szerelték, mely több tengelytávval is elérhető volt. Mind közül a 3250 mm-es Turismo a leghoszabb, majd következik a kereken 3000 mm-es Sport és végül ez a 2700 mm-es Super Sport.
Kifejezetten drága és minőségi autónak számított az '50-es évek kapujában a 6C 2500, különösen egy ilyen erősebb változat, mint a Super Sport. Ezt az autót igazán különleges kombinációban rendelték meg, a szürke fényezéshez kék bőrkárpittal borított utasteret és szintén kék színű, fűzött küllős Borrani kerekeket rendeltek.
2010-ben esett át egy nagyobb restauráláson, mely után FIVA minősítést is kapott a kiváló és korhű megjelenésű, valamint műszaki tartalmú Alfa Romeo. A 6C 2500 Super Sport többek között a híres Villa d'Este kertjében rendezett Concorso d'Eleganzán is megjelent.
Alaposan áttervezte a motort Vittorio Jano a 40-es évekre, így az Alfa Romeo 6C motorja már 2,5 literes, a Super Sport változat esetében dupla vezérműtengellyel, három Weber karburátorral és 110 lóerős teljesítménnyel. Ezzel a kétajtós kupé végsebessége 160 km/óra feletti. Négy dobfék lassítja, a vezethetőséget pedig a mindkét tengelyen független futómű teszi kiemelkedővé.
Mindenhol kék kárpitozás és kékre festett műszerfal. Ilyen környezetben a fehér számlapos műszerek és az elefántcsont színű kormány igazán feltűnő. Az Alfa Romeo 6C 2500 Super Sportot csak az igazán gazdagok élvezhették, mint Rita Hayworth színésznő vagy Ali Salman Aga Khan herceg.
1947. június 13-án szállították le a kész kupét a lisszaboni Alfa Romeo márkakereskedésbe, ahol az Estorilban élő első tulajdonosa, Carlos F. Alzina Seruya átvette. Családja közel hatvan évig birtokolta a 6C 2500 Super Sportot mielőtt egy német gyűjtőnek adták volna el.

Ez is érdekelhet:

Az ékszermágnás Alfa Romeója

Gianni Bulgari sorra járta a versenyeket az Alfa Romeóval.

25 éve jelent meg az Alfa Romeo utolsó nagyautója, a 166-os

Újonnan nem volt sikeres, de használtan stílusos és ritka youngtimer lett belőle.

Igazi bestia lett a Zagato által épített Alfa Romeo Giulia

Mostanáig kellett várni, hogy sportkupét faragjanak a Giuliából, és micsoda sportkupé lett!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ legnagyobb autógyártója visszatér az F1-be

Rebellis Rolls-Royce az izmos Ghost Black Badge

Húszéves Porsche szupersportautóra fejlesztett új sportgumit a Michelin

További cikkeink a témában