Száz éve dolgozik együtt az Alfa Romeo és a Zagato, és ennek alkalmából a milánói karosszériaépítő stúdióban mesterművet alkottak. A Giulia alapjára épített kétajtós sportkupét a Quadrifoglio változat motorja hajtja.

1919-ben alapította milánói karosszériaépítő műhelyét Ugo Zagato, ahonnan a következő évtizedekben emlékezetes formájú autóritkaságok került ki. Száz éve már annak is, hogy a Zagato együttműködik az Alfa Romeóval, és ezt nem is lehetne jobban megünnepelni, mint azzal a különleges sportautóval, amit most lepleztek le.

Mostanáig kellett várni, hogy az Alfa Romeo Giulia remek hátsókerék-hajtású alapjára sportkupét építsenek, és a Zagato komolyan vette a feladatot. Nem csupán a hátsó ajtókat radírozták ki a formás szedánról, hanem teljesen új karosszériát terveztek hozzá, amiről

első pillantásra megmondod, hogy a stílusos vonalvezetése egy olasz stúdió munkája.

Megvannak rajta a Zagato jellegzetes stíluselemei, például a dupla buborékalakú tető

és a gépháztető szellőzőnyílásai, a szigorú tekintetet adó hármas osztású fényszórók pedig a Tonaléről származnak, és a Zagato egy korábbi legendás alkotását, az S.Z. kupét elevenítik fel. Alfa-pajzsos, nagy légbeömlős orrával igazi bestia lett a Giulia SWB Zagato.

Az aerodinamika szempontjából ideális Kamm-formájú hátsó részen a lámpák ívelt fénycsíkja is

utalás a Zagato gazdag múltjára, a hatvanas évekbeli Alfa Romeo TZ-modelleket juttatja eszünkbe.

A letisztult formát csak fokozzák a karcsú oszlopokra ültetett visszapillantók és az ablakoszlopba rejtett gombokkal helyettesített kilincsek.

A Zagato jobb műszaki alapot nem is választhatott volna, mint a Giulia Quadrifogliót,

aminek 2,9 literes biturbó V6-osa már gyárilag is 510 lóerős, de a sportkupéhoz a GTAm specifikációja szerint 540 lóerőre fokozták a teljesítményét. Az Alfa Romeo ezt a modellt már csak nyolcfokozatú automatával kínálja, de a Giulia kupét még a hatfokozatú kézi váltóval szerelték.

Az autó láttán azt mondanánk, hogy a Zagato aranyáron is el tudna adni egy kisebb szériát

a kétajtós Giuliából, de nincs róla szó, hogy egynél többet építenek belőle. A képeken látható egyetlen példányát egy olyan tehetős megrendelőnek szállítják le, akinek az S.Z. és a 8C Competizione mellett sok más Alfája és Zagatója is áll már a gyűjteményében.

Ez is érdekelhet:

Megint frissült az Alfa Romeo Giulia és a Stelvio

LED-es fényszórók, takarékos dízelmotor és digitális óracsoport érkezett az Alfa Romeo másodjára frissített modelljeibe.

Az egyik legkülönlegesebb Alfa Romeo volt a Zagato által gyártott SZ

A képen látható példány szép összegért eladó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Itt az a Xiaomi, ami szembeszáll a csúcstelefonokkal

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Hirdetés