Száz éve dolgozik együtt az Alfa Romeo és a Zagato, és ennek alkalmából a milánói karosszériaépítő stúdióban mesterművet alkottak. A Giulia alapjára épített kétajtós sportkupét a Quadrifoglio változat motorja hajtja.
1919-ben alapította milánói karosszériaépítő műhelyét Ugo Zagato, ahonnan a következő évtizedekben emlékezetes formájú autóritkaságok került ki. Száz éve már annak is, hogy a Zagato együttműködik az Alfa Romeóval, és ezt nem is lehetne jobban megünnepelni, mint azzal a különleges sportautóval, amit most lepleztek le.
Mostanáig kellett várni, hogy az Alfa Romeo Giulia remek hátsókerék-hajtású alapjára sportkupét építsenek, és a Zagato komolyan vette a feladatot. Nem csupán a hátsó ajtókat radírozták ki a formás szedánról, hanem teljesen új karosszériát terveztek hozzá, amiről
első pillantásra megmondod, hogy a stílusos vonalvezetése egy olasz stúdió munkája.
Megvannak rajta a Zagato jellegzetes stíluselemei, például a dupla buborékalakú tető
és a gépháztető szellőzőnyílásai, a szigorú tekintetet adó hármas osztású fényszórók pedig a Tonaléről származnak, és a Zagato egy korábbi legendás alkotását, az S.Z. kupét elevenítik fel. Alfa-pajzsos, nagy légbeömlős orrával igazi bestia lett a Giulia SWB Zagato.
Az aerodinamika szempontjából ideális Kamm-formájú hátsó részen a lámpák ívelt fénycsíkja is
utalás a Zagato gazdag múltjára, a hatvanas évekbeli Alfa Romeo TZ-modelleket juttatja eszünkbe.
A letisztult formát csak fokozzák a karcsú oszlopokra ültetett visszapillantók és az ablakoszlopba rejtett gombokkal helyettesített kilincsek.
A Zagato jobb műszaki alapot nem is választhatott volna, mint a Giulia Quadrifogliót,
aminek 2,9 literes biturbó V6-osa már gyárilag is 510 lóerős, de a sportkupéhoz a GTAm specifikációja szerint 540 lóerőre fokozták a teljesítményét. Az Alfa Romeo ezt a modellt már csak nyolcfokozatú automatával kínálja, de a Giulia kupét még a hatfokozatú kézi váltóval szerelték.
Az autó láttán azt mondanánk, hogy a Zagato aranyáron is el tudna adni egy kisebb szériát
a kétajtós Giuliából, de nincs róla szó, hogy egynél többet építenek belőle. A képeken látható egyetlen példányát egy olyan tehetős megrendelőnek szállítják le, akinek az S.Z. és a 8C Competizione mellett sok más Alfája és Zagatója is áll már a gyűjteményében.
Ez is érdekelhet: