Nem a megszokott módon támad fel a hatvanas évekbeli Alfa Romeo Giulia GTA egy német műhelyben, a klasszikus stílusú idomok alá ugyanis a vadonatúj Giulia Quadrifoglio teljes hajtásláncát szerelik.
A veterán autók felújításának egyre divatosabb formája a restomod, amikor az eredeti stílusát megőrző karosszériába modern hajtásláncot szerelnek. A hatvanas évekbeli Alfa Romeo Giulia GTA elég kedvelt alapja ennek a munkának, a legutóbb például azt mutattuk meg, amkor elektromos hajtással látják el a legendás klasszikust.
Az olaszos hangzású neve ellenére németországi Emilia Auto alkotása még ennél is jobbnak ígérkezik, hiszen
a veterán Giulia GTA restaurálása után egy vadonatúj Giulia Quadrifoglio hajtáslánca kerül a karosszériába.
A 2,9 literes biturbó V6-os az 510 lóerős teljesítményével és 600 Nm nyomatékával biztosan csodákra képes majd ebben a kompakt autóban.
A motoron kívül az automata sebességváltó és az összkerékhajtás is az új Giuliából származik, ahogyan a kipörgésgátló és az állítható lengéscsillapítás is. A futómű elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink, a lassításról Brembo fékrendszer gondoskodik.
Kész csoda, hogy az Emilia GT Veloce mindezzel együtt is csak 1250 kilogrammot nyom.
A modern technika beépítéséhez alaposan megerősítették és ki is szélesítették a Giulia GTA eredeti karosszériáját.
A 4 méter hosszú sportkupé ezzel 1,87 méter széles és 1,34 méter magas lett, de 2,4 méteres tengelytávjával nem nagyobb egy mai kisautónál. A kerekek stílusa az eredetit idézi, de az átmérője jóval nagyobb, 19 colos.
Még a belső tér is tökéletes lesz, a klasszikus műszerfalra mesterien építették be az új Giulia számlapjait és a klímaberendezés kapcsolósorát.
Az Emilia tervei szerint a jövő évtől 22 példányban készül a GT Veloce, és 400 ezer euróba, azaz 139 millió forintnak megfelelő összegbe kerül, amiből két vadonatúj Giulia GTAm is bőven kijön.