A Ruf nevéről a tuningolt Porschék juthatnak eszedbe, és a családi vállalkozás kitűnő kezekben van, hiszen az alapító unokája, Aloisa is a sportautók rajongója.
Minden egy autószerelő műhellyel kezdődött, amit Alois Ruf nyitott meg 1939-ben a németországi Pfaffenhausenben. A második világháború után tovább bővült az üzlet, a benzinkúttal együtt immár teljes szolgáltatást nyújtott. Alois Ruf mindig új ötleteken törte a fejét, ezért például buszjáratot indított, ami Münchenbe szállította a kisváros lakóit.
Az egyik alkalommal megelőzte Ruf buszát egy Porsche 356-os, ami nem sokkal később az árokban kötött ki.
Alois azonnal a kórházba szállította a sofőrt, és közben kiderült, hogy nem áll módjában megjavítani az autót. Megvette tőle a roncsot, és rendbe tette, majd amikor egy nap Münchenbe ment vele, az utcán készpénzért csapott le rá egy vevő.
Alois Ruf és fia ettől fogva Porschék javításával és felújításával foglalkozott, ami egyre jobb üzletnek bizonyult.
1974-ben, az alapító halála után az akkor még csak 24 éves ifjabb Alois Ruf vette át a cég vezetését, a következő évben el is készült az első tuningolt Porschével. 1977-ben már saját modellt mutatott be a Ruf, amire rengeteg megrendelés érkezett.
1984-ben Alois Ruf meghívást kapott a Road & Track magazin által szervezett tesztre, ahol a világ leggyorsabb autóját keresték. Maga is meglepődött, hogy Ferrarik, Lamborghinik, Aston Martinok ellen kellett bizonyítania. A Ruf BTR végül 306,4 km/órás sebességet ért el,
gyorsabb volt az összes többi autónál, amivel felkerültek a nemzetközi térképre.
Nézd meg ezt a videót, és ámulj, hogyan kenik a Ruf CTR-nek a Nürburgringen. Ez egy igazi vadállat, amit valószínűleg már a második kanyarban eldobtunk volna:
1987-ben jelent meg a Ruf CTR, ami 339 km/órás sebességével ismét a világ leggyorsabb közúti autójának számított,
a következő évben ráadásul 342 km/órára javította ezt a rekordot. 1995-ben a CTR2-vel már 350 km/órát értek el, és ezt a rekordot csak három évvel később sikerült megdöntenie a McLaren F1-nek, amihez képest a Ruf autója a töredékébe került.
A Ruf történetében mérföldkőnek számított a 2007-ben bemutatott CTR3, a márka első modellje, ami teljesen saját fejlesztésű alapokra épült, és a farmotoros Porsche 911-essel szemben középmotoros volt. 2017-ben pedig elkészült a legújabb CTR, ami visszatért a farmotorhoz, és
ez a Ruf már csak stílusában emlékeztet a Porschékre, ugyanis teljesen saját alkatrészekből épült.
A családi vállalkozás kitűnő kezekben van, hiszen az alapító unokája, Aloisa Ruf is igazi autórajongó.
Porschék között nőtt fel, hatévesen már a Ruf logóját rajzolta, és legalább annyira érdekli az autószerelés, mint a divat és a fényképezés. Apja mellett örömmel veszi ki a részét a munkából, és elszánt, hogy a Ruf neve a jövőben is jól csengjen a rajongók körében.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ez is érdekelhet: