A Ruf nevéről a tuningolt Porschék juthatnak eszedbe, és a családi vállalkozás kitűnő kezekben van, hiszen az alapító unokája, Aloisa is a sportautók rajongója.

Minden egy autószerelő műhellyel kezdődött, amit Alois Ruf nyitott meg 1939-ben a németországi Pfaffenhausenben. A második világháború után tovább bővült az üzlet, a benzinkúttal együtt immár teljes szolgáltatást nyújtott. Alois Ruf mindig új ötleteken törte a fejét, ezért például buszjáratot indított, ami Münchenbe szállította a kisváros lakóit.

Minden itt kezdődött: Ruf autójavító műhely a negyvenes években
Az egyik alkalommal megelőzte Ruf buszát egy Porsche 356-os, ami nem sokkal később az árokban kötött ki.

Alois azonnal a kórházba szállította a sofőrt, és közben kiderült, hogy nem áll módjában megjavítani az autót. Megvette tőle a roncsot, és rendbe tette, majd amikor egy nap Münchenbe ment vele, az utcán készpénzért csapott le rá egy vevő.

1977 óta épít tuningolt Porschéket a Ruf
Alois Ruf és fia ettől fogva Porschék javításával és felújításával foglalkozott, ami egyre jobb üzletnek bizonyult.

1974-ben, az alapító halála után az akkor még csak 24 éves ifjabb Alois Ruf vette át a cég vezetését, a következő évben el is készült az első tuningolt Porschével. 1977-ben már saját modellt mutatott be a Ruf, amire rengeteg megrendelés érkezett.

A Ruf első saját autója 1977-ből, a több mint háromszáz lóerős Turbo 3.3
469 lóerővel az alig 1150 kilogrammos CTR 3,6 másodperc alatt gyorsult százra

1984-ben Alois Ruf meghívást kapott a Road & Track magazin által szervezett tesztre, ahol a világ leggyorsabb autóját keresték. Maga is meglepődött, hogy Ferrarik, Lamborghinik, Aston Martinok ellen kellett bizonyítania. A Ruf BTR végül 306,4 km/órás sebességet ért el,

gyorsabb volt az összes többi autónál, amivel felkerültek a nemzetközi térképre.
A Ruf CTR gyorsabbnak bizonyult, mint a kor szuperautói, a Porsche 959 és a Ferrari Testarossa

Nézd meg ezt a videót, és ámulj, hogyan kenik a Ruf CTR-nek a Nürburgringen. Ez egy igazi vadállat, amit valószínűleg már a második kanyarban eldobtunk volna:

1987-ben jelent meg a Ruf CTR, ami 339 km/órás sebességével ismét a világ leggyorsabb közúti autójának számított,

a következő évben ráadásul 342 km/órára javította ezt a rekordot. 1995-ben a CTR2-vel már 350 km/órát értek el, és ezt a rekordot csak három évvel később sikerült megdöntenie a McLaren F1-nek, amihez képest a Ruf autója a töredékébe került.

A Ruf a mai napig az alapító fia, ifjabb Alois kezében van

A Ruf történetében mérföldkőnek számított a 2007-ben bemutatott CTR3, a márka első modellje, ami teljesen saját fejlesztésű alapokra épült, és a farmotoros Porsche 911-essel szemben középmotoros volt. 2017-ben pedig elkészült a legújabb CTR, ami visszatért a farmotorhoz, és

ez a Ruf már csak stílusában emlékeztet a Porschékre, ugyanis teljesen saját alkatrészekből épült.
Mai szemmel nézve is gyönyörű a nyolcvanas évekbeli Ruf CTR
Az új CTR a formájával az ikonikus elődjét idézi, de már 710 lóerős
A családi vállalkozás kitűnő kezekben van, hiszen az alapító unokája, Aloisa Ruf is igazi autórajongó.

Porschék között nőtt fel, hatévesen már a Ruf logóját rajzolta, és legalább annyira érdekli az autószerelés, mint a divat és a fényképezés. Apja mellett örömmel veszi ki a részét a munkából, és elszánt, hogy a Ruf neve a jövőben is jól csengjen a rajongók körében.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

@aloisaruf által megosztott bejegyzés

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

@aloisaruf által megosztott bejegyzés

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

@aloisaruf által megosztott bejegyzés

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

@aloisaruf által megosztott bejegyzés

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

@aloisaruf által megosztott bejegyzés

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

@aloisaruf által megosztott bejegyzés

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

@aloisaruf által megosztott bejegyzés

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

@aloisaruf által megosztott bejegyzés

Ez is érdekelhet:

Ismerd meg Elisát, akiről Lotust neveztek el

A nevét viselő Lotus utolsó példánya Elisa garázsába kerül.

Mindig is álom volt, most is az marad ez a Ruf CTR

52 ezer kilométert futott, egymillió dollárt ér ez a példány.

Mutatjuk álmaink új Porschéjét a genfi szalonról

A retró stílus mögött egy vadonatúj 700 lóerős autó rejtőzik, ami benned is azonnal felkelti a birtoklási vágyat.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában