A Renault és a francia rendőrség múzeuma összevágott egy kis videót a régi és az új Gendarmerie-Alpine-okról.

A francia rendőrség az autópályákon a kifutó Megane RS-ek egy részét Alpine A110-esekre cseréli, eddig huszonhat darabot rendeltek a hátsókerék-meghajtású sportkocsiból. Nem újdonság ez, az Alpine-ok már 1967 óta kergetik a szabályszegőket a francia sztrádákon:

A Renault és a Gendarmerie videóján Richard Filmotte, a rendőrség múzeumának kurátora mutatja be a klasszikus és a legújabb Alpine rendőrautókat. Az akkoriban Renault 4-eseket és Estafette furgonokat használó rendőrségnél

a hatvanas végén, az autópálya-hálózat kiépülése idején egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy szükség van egy erős, gyors modellre is,

amivel nagy sebességű beavatkozások is megvalósíthatók. Ez lett az első generációs A110.

1973 és '87 között a szögletes lámpás új Alpine kupé, az A310 lépett szolgálatba, tavaly októberben pedig, hosszú kihagyás után, a mai A110-ekkel bukkan fel újra a márka a rendőrségnél. A fejlődés számokban: az első A110 modellek 1,1 literes motorja mindössze 99 lóerős volt, a kocsi viszont alig nyomott többet 700 kilogrammnál, így ezzel a kis ménessel is elérte a 219 km/h végsebességet.

Az A310 legerősebb, V6-os motorja már 193 lóerőt tudott leadni, de a kocsi hízott is: csaknem elérte az egy tonnát. A mai A110-es alapváltozata már 252, csúcsverziója a ráncfelvarrás óta 300 lóerős, ami valamivel több mint 11 mázsa mellett is elég a 250 km/h, elektronikusan korlátozott végsebességhez.

Amikor meg lefüstölik a gumit a rendőrautóról, kitör a francia forradalom:

Hatalmas felháborodást váltott ki, hogy Ocon egy rendőrautóval driftelt

Magyarázkodásra kényszerült az Alpine francia pilótája.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Laurin és Klement ma ezzel utazna – Škoda Superb Combi L&K-teszt

Itt van a Tesla önvezető taxija

A világ legnagyobb autógyártója visszatér az F1-be

További cikkeink a témában