Soha nem gondoltad volna, hogy ez az autó egy Cadillac, főleg mert egy ágaskodó paripás embléma is van rajta. Amerikaiaknak építették volna Ferrari-recept szerint, de nem vált be.

Luigi Chinetti azon kívül, hogy a Le Mans-i futamon is indult, az ötvenes-hatvanas években a Ferrari importőre volt az Egyesült Államokban. 1968-ban, amikor úgy tűnt, hogy az egyre szigorodó környezetvédelmi normák keresztbe tehetnek a Ferrarik értékesítésének, más területeken is kezdett tapogatózni. Megkereste a General Motorst egy különleges, sportos kupé ötletével, amelyet a Cadillac Eldorado alapjára építettek volna.

Igen ám, de az Eldorado egy nagy hajó volt, korántsem lehetett sportosnak nevezni, ezért teljesen át kellett tervezni. A 8,1 literes, 400 lóerős V8-as motorját elölről hátulra építették be, négyfokozatú automata sebességváltóval, és mind a négy kerékhez független felfüggesztés és tárcsafékek kerültek, ami korántsem volt magától értetődő akkoriban. A formát pedig állítólag a formatervezőnek tanuló ifjabb Chinetti vetette papírra, amiből a GM stúdiójában építettek agyagmodellt.

A tervek ezután a Zagato olaszországi műhelyébe kerültek, ahol a Cadillac Eldorado alapjára megépítették a prototípust. A neve, a NART tulajdonképpen Chinetti versenycsapatát jelentette (North American Racing Team), amelynek emblémájában benne volt a Ferrari sárga alapon ágaskodó paripás logója is, így a pirosra fényezett sportkupé igencsak megtévesztő látszatot keltett. A gazdagon felszerelt prototípust 1971-ben a Zagato kiállította a torinói autószalonon, majd Chinetti a New York-i autókiállításon is.

A Cadillac azonban már nem látott sok fantáziát az autóban, és gazdasági megfontolások is szóltak amellett, hogy a NART projektet törölték. Kár érte, az egyetlen elkészült prototípus azonban máig nagy kincs. 280-450 ezer dollár, azaz 75-125 millió forint körül kérnek érte, amikor árverésre kerül, bár az utóbbi időben nem cserélt gazdát.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés