A szervó nélküli izzadás parkoláskor viszont közös élménye az olasz és a magyar 126-osozóknak!
A MA-DE dizájnstúdió művészei üres óráikban elkészítették a Fiat 126-os XXI. századi változatának formatervét, a képek gyorsan be is járták a világot. Mi is közöltük ezeket, de a tisztesség kedvéért rákérdeztünk a rajzolónál, hogy használhatjuk-e alkotásait a Playeren. Válaszul pedig nem csak a beleegyezést kaptuk meg, valamint egy linket óóóóriási méretű képekhez, hanem egy kis vallomást is arról, egyáltalán miért készült el ez a dizájnkoncepció. Ezt írta nekünk Andrea Della Vecchia comói formatervező irodájából:
"Mindig is szenvedéllyel viseltettem az autók iránt, a karanténhelyzet pedig lehetőséget adott arra, hogy kicsit lelassuljak és életemben először egy autós dizájnprojekttel is foglalkozhassam. Asszisztensemmel, Giuseppe Cafarellivel készítettük el a FIAT 126 VISION teljesen elektromos, négyüléses koncepcióját. Tudjuk, hogy csak játék és álom az egész, de ahogy valaki egyszer írta: "Ha nem valósítod meg az álmaidat, valaki majd arra fog téged használni, hogy az övét valósítsd meg".
Több oka is volt annak, hogy pont ezt a modellt választottam, de leginkább egy érzelmi szál vezérelt: ilyen autója volt a nagynénémnek és ez volt az első autó, amit vezettem. 1982-ben születtem, a hozzám passzoló elsőautó-generáció sokkal modernebb kocsikról szól Fiat Punto, Renault Clio, Twingo, 206-os Peugeot. De ez az autó valami egész más, valami sokkal őszintébb dolog. Nincs benne szervokormány, sőt, egyáltalán semmilyen elektromos vezetési segédlet. Nincs más, csak a vezető, a kormányzás, a kerekek, az út. Sosem felejtem el, hogyan izzadtam, ahogy próbáltam leparkolni a kocsival a forró nyári Rómában.
És persze azért is ezt a kocsit választottam alapnak, mert szeretem a dizájnját. Modern, éles és józan egyszerre. A Fiat 126 négyüléses, farmotoros városi autóként mutatkozott be a Torinói Autószalonon, 1972-ben, az 500-as utódjaként. A gyártó egyik legnépszerűbb modellje volt, csaknem 4,7 millió példány készült belőle.
Ebben az új koncepcióban a 126-os egykori énje nem vész el, inkább megerősödik a karaktere. A 126 Vision-nel meg akartuk őrizni az eredeti modellt, de új interpretációban mutattuk be jellegzetes kockalámpáit, körvonalát, a far felé keskenyedő tetőt."
Ez hát a sztori a 126 Vision mögött, de persze mi egészen mást látunk bele, mint az olasz tervező. Neki ez egy Fiat, nekünk egy Kispolszki - talán meg is írjuk neki, hogy amit csinált, az errefelé mennyire más érzelmeket csalt elő a közönségből, mint az ő otthonában!