Gondoltad volna, hogy már fél évszázada is annak, amikor először emelkedett levegőbe a Concorde? A legendás szuperszonikus repülőgépnek állít emléket az Aston Martin legújabb limitált szériája.
1969-ben nemcsak a Holdra szállás számított mérföldkőnek, hanem az is, hogy levegőbe emelkedett az első szuperszonikus utasszállító repülőgép. A Concorde szolgálatba állítására még 1976-ig várni kellett, és egy baleset miatt 2003-ban végül kivonták a típust, máig lehet csodálni a technikája miatt. Az Aston Martin most egy limitált szériával kedveskedik az évfordulóra.
A különkiadás alapját a szériában is gyönyörű DBS Superleggera adja, aminek a karosszériáját több helyen, és még a logóját is a British Airways színei ékesítik. A sárvédőkre Concorde formájú betét került,
a titánium váltófülek pedig egy olyan Rolls-Royce sugárhajtómű anyagából készültek, amely egy Concorde gépen szolgált.
Ha nem is szuperszonikus, de az Aston Martin sportautója is elég gyors tud lenni.
Az 5,2 literes biturbó V12-es motorja 725 lóerőre képes és 900 Nm a maximum nyomatéka, amivel 3,4 másodperc alatt gyorsul százra, és 340 km/óra a végsebessége. A Concorde sebessége 2200 km/óra volt, amivel a hangsebesség kétszeresét is túlszárnyalta.
A limitált szériás DBS Superleggera legalább olyan ritka látvány lesz, mint a Concorde, mert csak 10 példányban készül.