A különc formájú, ék alakú Lagondáról még az Aston Martin legelhivatottabb rajongói sem mind tudták, hogy egy ilyen rövid, kétajtós kupé is készült belőle. Nem egy sejk megrendelésére, a története ennél prózaibb.

A Lagonda korábban egy másik brit luxusautó-gyártó volt, amelyet az Aston Martin a második világháború után vásárolt fel, és innentől a sportautó-márka kínálatában a négyajtós limuzinokat jelölte a neve. A legemlékezetesebb az 1976-ban bemutatott, ék alakú, alumínium karosszériás Lagonda volt, digitális műszerfallal, érintőgombokkal és 5,3 literes, 290 lóerős V8-as motorral, ebből az autóból 645 példányt gyártottak.

Mégis tévedés lenne azt gondolni, hogy a fenti képeken látható, furcsán lerövidített Lagonda egy valóra nem vált kétajtós változat prototípusa lenne,

netán egy tehetős sejk számára egyedileg épített kupé. Az Aston Martin valójában tesztelési céllal építette 1986-ban, hogy az akkor készülő új sportautója technikáját próbálják ki benne. A gyártót épp akkor sem vetette fel a pénz, ezért a gyártásba kerülő modell is a Lagonda alapjára épült.

A'65-ben bemutatott DB6 tulajdonképpen a két évvel korábbi DB5 alaposan átdolgozott változata volt, de a hetvenes évekre ennél modernebb formákra volt szükség
Szokatlanul hosszú ideig, húsz éven keresztül, többféle néven gyártásban volt az 1969-ben megjelent Aston Martin V8, amit James Bond-filmekből is ismerhetsz
1989-ben jött ki a kilencvenes évek Aston Martinjának szánt Virage, ennek arányai köszönnek vissza a Lagonda-karosszériás prototípuson is

A klasszikus formájú DB6 utódjaként még 1969-ben jelent meg a korszerűbb Aston Martin V8, ami aztán több módosítással egészen a nyolcvanas évek végéig gyártásban volt. Az utódjának technikáját rejtette a Lagonda kétajtós karosszériája, ami alá 5,3 literes V8-as motort és ötfokozatú kézi sebességváltót szereltek.

A különös öszvérrel rengeteg kilométert tettek meg, és többször átépítették a sorozatgyártású modell bemutatásáig.
1989-ben bemutatkozott a Virage, és innentől a prototípusra már nem volt szükség.

Az Aston Martin raktárjába szállították, de nem maradt ott sokáig, mert a márka egyik tehetős gyűjtője lecsapott rá. Mivel magas termetű volt, ezért a korabeli Astonokat szűkösnek találta, ezt a példányt viszont kedvére átépíttethette, amihez 1990-ben a gyáriak is szabad utat adtak, mivel akkor még minden pénz jól jött számukra.

A három évig tartó munka során a karosszériát teljesen szétszedték és felújították, a futóművet a Virage alkatrészeire cserélték, és a Lagonda kupé megkapta a Virage végleges motorját is. A váltóáttételt a jobb gyorsulás érdekében módosították, de a végsebessége így is 240 km/óra maradt.

A karosszériát a Ford kínálatából választott gyöngyházkékre fényezték, és a Lagonda digitális műszerfala helyett hagyományos számlapokat építettek be.

Az átadása előtt, 1993-ban egy újságíró is kipróbálta az egyedi Aston Martint, és el volt ragadtatva az útfekvésétől, a nagy sebességnél is magabiztos viselkedésétől. A Virage prototípusa, ami a világ egyetlen kétajtós Lagondája is egyben, idén kitűnő formában kerül a Bonhams goodwoodi aukciójára, ahol 250-350 ezer font közötti bevételt várnak érte, azaz 100-150 millió forint körüli összeg kell ahhoz, hogy az Aston Martin történelmének fontos darabját a garázsunkba állítsuk.

Ez is érdekelhet:

Különleges ékkel férkőzött be az Aston Martin a legrosszabb autók közé

A valaha volt egyik legbátrabb luxuslimuzin egyik ötletgazdája szerint is túl korai volt a világnak. Mégis megmentette a márkát. Aston Martin Lagonda-sztori.

7 literes motor repíti ezt az Aston Martin Lagondát

Igazi ritkaság a hetvenes évekbeli limuzin.

Az egyik legritkább Aston Martin egyben a legpraktikusabb is

Shooting Brake változatban alig pár Virage készült, ez volt az első.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés