1919-ben alapította milánói karosszériaépítő műhelyét Ugo Zagato, aki a repülés világából szerzett tapasztalatait felhasználva készített könnyű versenyautókat. A 20-as évekre a híres Mille Miglián induló Alfa Romeók sikere meghozta számára a hírnevet, az Aston Martinnal már több mint hatvan éve működnek együtt a legmerészebb olasz formatervezők.

2011-ben mutatták be a Villa d’Este Concorso d’Eleganzán az Aston Martin DB4 GT Zagato ötvenedik évfordulójára készült V12 Zagato kupét, melyből a két versenyautón és a két prototípuson kívül mindössze 61 darab készült.

Formája egyszerre hozza a modern Aston Martinok és a klasszikus DB4-est, ehhez pedig a V12 Vantage alapjait használták.

Ezzel számtalan díjat nyertek és az autót nézve ez nem csoda, hiszen egészen gyönyörű kupét rajzoltak az olasz dizájnerek az angol sportautóból. A kézzel készített alumíniumkarosszérián könnyű szénszál erősítésű műanyagot is alkalmaztak, helyenként kibukkannak a zöld fényezés alól.

Hatalmas hűtőmaszkjának sziluettje egyértelműen Aston Martin, de a rács mintázata apró Z betűkből áll össze, a lökhárító alatt pedig karbonsplitter tereli a levegőt. Első sárvédője kopoltyún át engedi ki a motor hőjét, az oldalán két él fut bele az izmos hátsó ívekbe. A Zagato stúdió jellegzetes eleme a dupla púpos tető és az oldalsó ablakok vonalával összefutó hátsó szélvédő. Végül pedig hagyományos kör alakú lámpák és karbon hátsó szárny zárja a csónakszerű feneket.

Minden részletében ott a sportosság és az elegancia, méghozzá tökéletesen adagolva.

Kétszemélyes utastere mindenütt fekete bőrrel kárpitozott, melyet kontrasztos cérnával varrtak meg. A négyórás műszeregység mutatói egymással szemben állnak, a váltó gombjai pedig a középkonzolon találhatóak. Sportos kagylóülései jól ellenpontozzák a luxusautós részleteket.

Ezeknek az autóknak megalkotásában az ügyfelek is komoly részt vettek, mert a legapróbb részletekig a saját ízlésükre szabhatták a Zagatókat. Összesen 2000 munkaóra van ezekben az autókban, mely ötszöröse a hagyományos V12 Vantage-ének.

5,9 literes, V12-es szívómotorja 510 lóerős és 570 Nm nyomatéka van, amihez hatfokozatú kézi váltó csatlakozik.

Eredetileg nem volt elérhető az amerikai piacon, de korlátozott éves futású, kiállítású célú autóként a 37. példány 2014-ben érkezett az Egyesült Államokba. Ennek megfelelően mostanra is csupán 2580 kilométer van benne. Értékét egymillió dollárra becsülik, mely annak fényében nem meglepő, hogy még a One-77 szuperautónál is ritkább a V12 Zagato.

Ez is érdekelhet:

Nem a forma rántotta mélybe az Autech Zagato Stelviót

Meghökkentő formája inkább volt a gond, hanem inkább a megdöbbentő ára. Az Autech Zagato Stelvio a Nissan Leopard olasz ruhája, amit ritkán hordott.

Igazi bestia lett a Zagato által épített Alfa Romeo Giulia

Mostanáig kellett várni, hogy sportkupét faragjanak a Giuliából, és micsoda sportkupé lett!

Gyönyörű sportautót alkotott az Aston Martin és a Zagato

Csak az újragyártott klasszikus elődjével együtt vehető meg.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés