1919-ben alapította milánói karosszériaépítő műhelyét Ugo Zagato, aki a repülés világából szerzett tapasztalatait felhasználva készített könnyű versenyautókat. A 20-as évekre a híres Mille Miglián induló Alfa Romeók sikere meghozta számára a hírnevet, az Aston Martinnal már több mint hatvan éve működnek együtt a legmerészebb olasz formatervezők.
2011-ben mutatták be a Villa d’Este Concorso d’Eleganzán az Aston Martin DB4 GT Zagato ötvenedik évfordulójára készült V12 Zagato kupét, melyből a két versenyautón és a két prototípuson kívül mindössze 61 darab készült.
Formája egyszerre hozza a modern Aston Martinok és a klasszikus DB4-est, ehhez pedig a V12 Vantage alapjait használták.
Ezzel számtalan díjat nyertek és az autót nézve ez nem csoda, hiszen egészen gyönyörű kupét rajzoltak az olasz dizájnerek az angol sportautóból. A kézzel készített alumíniumkarosszérián könnyű szénszál erősítésű műanyagot is alkalmaztak, helyenként kibukkannak a zöld fényezés alól.
Hatalmas hűtőmaszkjának sziluettje egyértelműen Aston Martin, de a rács mintázata apró Z betűkből áll össze, a lökhárító alatt pedig karbonsplitter tereli a levegőt. Első sárvédője kopoltyún át engedi ki a motor hőjét, az oldalán két él fut bele az izmos hátsó ívekbe. A Zagato stúdió jellegzetes eleme a dupla púpos tető és az oldalsó ablakok vonalával összefutó hátsó szélvédő. Végül pedig hagyományos kör alakú lámpák és karbon hátsó szárny zárja a csónakszerű feneket.
Minden részletében ott a sportosság és az elegancia, méghozzá tökéletesen adagolva.
Kétszemélyes utastere mindenütt fekete bőrrel kárpitozott, melyet kontrasztos cérnával varrtak meg. A négyórás műszeregység mutatói egymással szemben állnak, a váltó gombjai pedig a középkonzolon találhatóak. Sportos kagylóülései jól ellenpontozzák a luxusautós részleteket.
Ezeknek az autóknak megalkotásában az ügyfelek is komoly részt vettek, mert a legapróbb részletekig a saját ízlésükre szabhatták a Zagatókat. Összesen 2000 munkaóra van ezekben az autókban, mely ötszöröse a hagyományos V12 Vantage-ének.
5,9 literes, V12-es szívómotorja 510 lóerős és 570 Nm nyomatéka van, amihez hatfokozatú kézi váltó csatlakozik.
Eredetileg nem volt elérhető az amerikai piacon, de korlátozott éves futású, kiállítású célú autóként a 37. példány 2014-ben érkezett az Egyesült Államokba. Ennek megfelelően mostanra is csupán 2580 kilométer van benne. Értékét egymillió dollárra becsülik, mely annak fényében nem meglepő, hogy még a One-77 szuperautónál is ritkább a V12 Zagato.
Ez is érdekelhet: