Az Aston Martin csúcsmodelljeként bemutatott Valkyrie olyan, mint egy versenyautó, amit utcára engedtek, hát pont Alonsónak ne lenne belőle? Fernando nemrég vette át a sajátját, amit apró részletekkel szabtak személyre.

A 6,5 literes V12-essel szerelt, 1155 lóerős Valkyrie a legközelebbi dolog egy versenyautóhoz, amit lehet vezetni a közúton, és az Aston Martin versenyzőjeként Fernando Alonso már nagyon várta, hogy átvegye a sajátját. A szuperautót természetesen a Formula–1-es AMR24 által inspirált matt versenyzöldre festették, amit limezöld szegélyekkel dobtak fel.

Alonso számára az egyedi autókat készítő Q by Aston Martin részlegnél szabták személyre a Valkyrie-t, például a tetőhöz és a motortér borításához hasonlóan a belső térben is sok a látható szénszálas anyag. Az üléseket alcantarával kárpitozták, az eloxált alumínium gázpedálba a 14-es rajtszámot vésték, a fejtámaszokra pedig Alonso logóját hímezték.

„Nehéz szavakba önteni, mennyire vártam ezt a napot”

– mondta az átadáson Alonso, aki alig várta, hogy kipróbálja az Aston Martin versenypályán szerzett tapasztalatai alapján fejlesztett szuperautót. Az átadás óta már látták vele a Monacóban, mi több, azt híresztelték róla, hogy le is robbant, ezt azonban Alonso kommentben cáfolta, csak szállítás miatt tették trélerre az autót.

Ez is érdekelhet:

Libabőrös leszel az Aston Martin Valkyrie hangjától

Így szól az egyik utolsó klasszikus V12-es szupersportautó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Bruno Sacco, a legszebb Mercedesek atyja

Nem fog több taxit gyártani a Mercedes, pedig évtizedekig profin csinálták

Estélyre és földbirtokra ugyanazzal a kombival – Mercedes-Benz E 300 de All-Terrain-teszt

További cikkeink a témában