Nyolc éve tért vissza a kisautók közé az Audi, most pedig itt az A1 vadonatúj generációja, ami nemcsak nagyobb és tágasabb, de sportosabb is lett, amivel a legdivatosabb kisautók közé tartozhat.

A nevéből is kiderül, hogy az A1 a legkisebb Audi, de attól, hogy kicsi, még nem kell lemondanod olyan tulajdonságokról, ami miatt szereted a nagy Audikat. A most bemutatott második generációra pedig különösen igaz lesz ez. Ugyanarra az alapra épül, mint az új Seat Ibiza és Volkswagen Polo, ezért nemcsak nagyobb, de komolyabb autó is vált belőle.

Mostantól csak ötajtósként készül az A1,

aminek Sportback az utóneve, és a belső teret is tágasabbnak ígérik, mint eddig. Van is miért, a hossza ugyanis hat centivel 4,03 méteresre nőtt, az 1,74 méteres szélesség és 1,41 méteres magasság körülbelül változatlan maradt. A csomagtartója 65 literrel 335 literesre növekedett, a hátsó ülések lehajtásával 1090 liter ez az érték.

A formája pedig sokkal dögösebb lett.

Megvan rajta a széles hűtőmaszk, és a látványos fényű lámpák elöl és hátul, a fényszórók akár teljesen LED-esek is lehetnek. De a legtöbbet az élénk színek, az eltérő színű tető, a 18 colos kerekek és a hűtőmaszk feletti három kivágás teszi hozzá. Az utóbbival egy legendát, az 1984-es Sport Quattrót idézi meg az Audi.

Színes lehet a belső is, ami kiváló minőségű, és tele van high-tech felszereléssel.

Már az alapmodellben is 10,25 colos színes képernyő vetíti a műszereket, a középkonzolon pedig akár 10,1 colos érintőképernyő is lehet, ami a kézírást is felismeri. Vezeték nélküli mobiltöltés, fedélzeti wifi és 11 hangszórós Bang & Olufsen prémium hifi is lehet az A1-ben.

Csak benzines motorral kínálják a kisautót,

nem csodálkozunk rajta, hogy ejtették a dízelt. Az alap az 1.0 TFSI 95 lóerős változata lesz, ugyanez kérhető 115 lóerővel, ha pedig valami erősebbre vágysz, akkor ott lesz az 1.5 TFSI 150 lóerővel és egyelőre a 2.0 TFSI lesz a csúcsmodell 200 lóerővel és széria S tronic váltóval. Az elődjéből készült S1 után most is számíthatunk egy igazán sportos változatra.

A vezetése élmény lehet

már a kétszáz lóerős A1-nek is, hiszen sportfutóművet, felárért adaptív lengéscsillapítást és élénkebb hangot kaphat a kis Audi. A gyalogosfelismerő, a sávtartó, a parkolási segéd és a 200 km/óráig működő adaptív tempomat is mind hozzájárul, hogy az A1-ben is egy igazi Audiban érezhesd magad.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában