Az Audi bemutatta a luxusautójának modellfrissített változatát, és az A8 éppen annyira újult meg, hogy továbbra is a kategória élvonalában maradjon. A kínálatban marad az S8 is, de a Horch változat nálunk nem lesz kapható.
2017-ben jelent meg az Audi A8 jelenlegi generációja, ezért a naptár szerint most jött el az ideje a ráncfelvarrásnak. Az 5,19 méter hosszú, háromméteres tengelytávú luxusautó vezette be a márka jelenlegi stílusát, és most tovább finomítottak rajta. Az A8 új hűtőmaszkja még szélesebb és eltérő mintájú lett.
Az A8-hoz most először S line csomag is rendelhető, amit az Audi többi modelljéből ismerünk,
és a kínálatban négyféle matt festés jelent meg. A fényszórók formáját is átszabták, az adaptív mátrixfényszórók újdonsága, hogy a sávunkat erősebben világítja meg a környezeténél, a hátsó OLED lámpák fényét pedig többféle közül választhatjuk ki.
A belső térben csak a részleteken igazítottak, például az infotainment rendszer legújabb változatát kapta meg az autó,
a hátsó ülésekhez rendelhető két 10,1 colos képernyőt is jobb felbontásúra cserélték, a kezelésük a középre fixen beépített érintőképernyővel lehetséges.
Az élményről a 23 hangszórós Bang & Olufsen hifi is gondoskodik.
A megújult A8-hoz háromféle benzinmotor közül lehet választani, mindet 48 voltos mild hibrid rendszerrel szerelték.
A 3 literes biturbó V6-os 340 lóerőre és 500 Nm-re képes, ezzel 5,6 másodperc alatt gyorsul százra, míg a 4 literes biturbó V8-as teljesítménye 460 lóerő, a maximum nyomatéka 660 Nm, ezzel 4,4 másodperc alatt képes elérni a százas tempót.
A csúcsmodell az S8, amiben a biturbó V8-as motor 571 lóerős,
és 800 Nm a maximum nyomatéka, ezzel 3,8 másodperc alatt gyorsul százra. A prediktív futómű, a sportdifferenciál és a hátsókerék-kormányzás is széria, a nagyobb piacokon az S8 csak nyújtott tengelytávval kapható. Később dízelmotoros változata is lesz a megújult A8-nak.
Az A8-hoz plug-in hibrid rendszert is kínál az Audi, a 60 TFSI e teljesítménye 449 lóerő.
Az A6-hoz és A7-hez hasonlóan az akkumulátor méretét 14,1-ről 17,9 kilowattórára növelték, ezzel a 46 kilométeres elektromos hatótáv is nőhetett. A konnektorról tölthető luxusautó sem lassú, 4,9 másodperc alatt gyorsul százra.
Az Audi egy még hosszabb, még fényűzőbb változatot is bemutatott a patinás Horch néven, de egyelőre csak a kínai vásárlók számára: