Egy ideje lehetett hallani róla, hogy az Audi a Horch márka felélesztésén gondolkodik, és most bemutatkozott az első modern Horch, az Audi A8 még fényűzőbb, még hosszabbra nyújtott változata.

Ha rajongsz az autókért, akkor talán már hallottad a Horch nevét, ami tulajdonképpen az Audi elődjének tekinthető. August Horch 1904-ben alapította saját autógyártó cégét, majd miután elvesztette a név feletti jogát, a családnevét latinra fordítva hozta létre az Audit, amely később négy márka egyesülése után örökölte meg a jellegzetes négykarikás emblémáját.

Horch 930 roadster 1937-ből

A Horch felélesztése többször is napirenden volt az utóbbi időben, de csak találgatni lehetett, hogy az Audinak mi a terve vele. A találgatásnak most vége,

bemutatkozott az első modern Horch, ami tulajdonképpen az Audi A8 L még fényűzőbb változatának számít.

Az 5,45 méter hosszú limuzin 13 centiméterrel hosszabb a nyújtott tengelytávú standard modellnél.

Az A8 L megőrizte a négykarikás emblémáját, de a Horch felirat olvasható az első sárvédőkön, a C-oszlopon és a hátulján is.

A krómozott hűtőmaszkon és a különleges fényezésen kívül egyedi a 20 colos teli kerekek dizájnja, amely éppen a legnagyobb riválisának tartott Mercedes-Maybach S-osztály felnijére emlékeztet.

A négyszemélyes nyújtott limuzinban a hátsó ülések kényelme volt az elsődleges szempont.

A felszereltségéből nem hiányzik a multimédiás szórakoztató rendszer, a masszázsfunkciós és szellőztethető fotelek, a légtisztító és illatosító berendezés, valamint a Bang & Olufsen 3D Surround hifi sem, talán még pezsgőhűtőt is találunk a fedélzeten.

A V12-es motorral szerelt Mercedes-Maybach S-osztállyal szemben csak egy téren maradhat alul az Audi A8 L Horch, ez pedig a motorja.

Mivel egyelőre kizárólag a kínai vásárlók számára készül, ezért az ott elvárt 3 literes biturbó V6-os erőforrás kerül bele mild hibrid rendszerrel, 344 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal, természetesen quattro hajtással.

A Horch márka további terveiről és más kontinenseken való megjelenéséről egyelőre nincs hír, de nem lennénk meglepve, ha a kínai vásárlók kiváltsága maradna az Audi A8 L különkiadása. Mindenesetre sajnáljuk, hogy a Maybach után a Horch sem önálló modellként, hanem elegánsabb felszereltségként lépett piacra.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Az év legnagyobb tömegbalesetét láthattuk a Formula E-ben